Senaste nytt

Affärsflygandets gråa, trista vardag–med Ukraine International Airlines från Berlin Tegel till Kiev

Mike@GOT

Medlem
Haha, kul läsning! Kanske skulle man arrangera en BC-resa där vi flyger med sämsta möjliga flygbolag på sämta möjliga rutt utan att för den delen vara farligt... ;)
 

HON-II

Medlem
Härlig beskrivning av eländet. Lite förvånad att du @HON-II som är en rutinerad resenär väljer ett sådant uselt flygbolag. Skulle aldrig sätta min fot i deras flygplan.

Normalt brukar jag undvika bolag som PS (har även tidigare haft rätt så "tuffa" erfarenheter med det bolaget inklusive inställda flyg), men tyvärr har Berlin inte de bästa kommunikationerna i Tyskland trots att det är Tysklands största stad. I det här fallet var jag tvungen att vara i Kiev vid en viss tid och var även tvungen att vara kvar i Berlin till en viss tid. Jag hade helt enkelt inte tillräckligt med tid för att flyga exempelvis TXL-VIE-KBP, TXL-FRA-KBP eller TXL-ZRH-KBP, inte ens TXL-WAW-KBP, då LO tidsmässigt har rätt så dåliga förbindelser WAW-KBP. Därför fick det bli PS's non-stop kärra TXL-KBP, men som sagt: det är rysk roulette....
 
Normalt brukar jag undvika bolag som PS (har även tidigare haft rätt så "tuffa" erfarenheter med det bolaget inklusive inställda flyg), men tyvärr har Berlin inte de bästa kommunikationerna i Tyskland trots att det är Tysklands största stad. I det här fallet var jag tvungen att vara i Kiev vid en viss tid och var även tvungen att vara kvar i Berlin till en viss tid. Jag hade helt enkelt inte tillräckligt med tid för att flyga exempelvis TXL-VIE-KBP, TXL-FRA-KBP eller TXL-ZRH-KBP, inte ens TXL-WAW-KBP, då LO tidsmässigt har rätt så dåliga förbindelser WAW-KBP. Därför fick det bli PS's non-stop kärra TXL-KBP, men som sagt: det är rysk roulette....
Næste gang må du bruge M&M miles på Lufthansa Private Jet!
(Hvis man altså kan det..?)
 

pep

Medlem
Et sandt eventyr. Jeg ville elske det. Forvent lidt, rejs på monkey, og få alt. Problemet er ikke Ukrainian men snarere Tegel!?
 
Toppen