Senaste nytt

Hur ta sig till Bromma flygplats?

FFlash

Medlem
Hittade inte tråd som skulle svara på min fråga

Hur kommer man billigt till BMA från Vikingline terminalen eller Siljaterminalen i Värtahamn (morgonbåt)? Jag vill inte åka taxi. Hoppas det finns alternativ till Flygbussarna. Jag bryr inte mig om jag behöver byta 2-3-4 gånger eller gå ett par kilometer.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AABack2ARN

Medlem
Ett sätt - kanske inte det enklaste

Ta röd tunnelbana från Ropsten (mot Norsborg) till T-Centralen
Byt till grön linje (mot Alvik/Åkeshov/Hässelby) till Alvik
Ta buss 110 från Alvik till Bromma Flygplats

sl.se rekommenderar massa alternativ med allt från 48 till 68 minuter
 

Jonas C

Medlem
Befinner mig i samma sits. Har en tidig morgonavgång från Bromma kl 8.55 på en lördag i November. Första Swebus anländer till Cityterminalen omkring 6.30. Hur tar man sig ut kollektivt, utan att bli ruinerad. Eller vad kostar en Uber till Bromma?
 

AABack2ARN

Medlem
Så dyr är väl inte flygbussen? 75kr från Cityterminalen. Den avgår också från Sundbyberg (55kr) och Kista (79kr). Kan det vara så att Swebus stannar i exempelvis Sumpan?

Annars gäller tipset sl.se även i detta fall. Grön linje till Alvik och därefter buss eller tvärbana+promenad skulle jag föreslå.
 

FFlash

Medlem
Tack för tipsen. Ska kolla Appar. Aldrig flugit ut från BMA så vill se den flygplatsen och samtidigt hämtar hem ett positioneringsflyg för att spara peng :)
 

Nemo

Medlem
Befinner mig i samma sits. Har en tidig morgonavgång från Bromma kl 8.55 på en lördag i November. Första Swebus anländer till Cityterminalen omkring 6.30. Hur tar man sig ut kollektivt, utan att bli ruinerad. Eller vad kostar en Uber till Bromma?
Tunnelbana till Alvik, buss 112, tar drygt 30 min
 

FFlash

Medlem
google maps är också ett bra alternativ som ofta fungerar riktigt bra men man får "för mycket" förslag till rutter och i sådana här fall då man inte är van med lokaltrafik eller hur köpa biljetter osv så då är det bäst att fråga
 

AABack2ARN

Medlem
Tunnelbana till Alvik, buss 112, tar drygt 30 min

Nja, det är nog buss 110 om man vill komma hela vägen till flygplatsen. Buss 112 om man kan tänka sig gå. Men resan tar lite längre än 30 minuter då enbart bussen tar 20 minuter utom vissa turer som enbart tar 10 minuter då man skippar Ulvsunda Industriområde (Voltavägen). Tyvärr går 110 inte så ofta på lördagar: http://sl.se/ficktid/vinter/H110.pdf
 

Morgan

Medlem
Det går faktiskt också utmärkt att gå från Sundbyberg (SJ, pendeltåg eller blå linje) eller Abrahamsberg (grön linje)

Tar en knapp halvtimme och från Abrahamsberg är åtminstone första halvan hyfsat trevlig förbi en sjö.

Har man City Bikes-kort finns returstation pp Ulvsundavägen.
 
Toppen