Senaste nytt

Lounge i Barcelona med Lufthansa/Star Alliance till Frankfurt

Hej!
Har en kommande flygning med LH i C mellan Barcelona och Frankfurt. På *alliance hittar jag ingen info om lounger på El Prat. Låter lite konstigt, men visst finns det någon lounge som man kan använda på El Prat?
 

agehall

Medlem
Hmm, jag är lite osäker på hur det funkar just nu, när JK är borta. Deras gamla lounge är stängd, men det ligger ju en mittemot som används av SkyTeam. Kanske släpper de in *A där numera?
 

Roger J

Medlem
jag har samma fråga. tidigare var det Spanair-loungen (som bara blev sämre och sämre från det att den öppnade).
 

Jacob

Medlem
Lufthansas lounge directory hänvisar till följande lounge:

Sala Pau Casals: Terminal 1 - between the floors of the boarding zone and the Sky Center, on the south side.
Opening hours 5:00 am - 10:30 pm
 

Roger J

Medlem
Lufthansas lounge directory hänvisar till följande lounge:

Sala Pau Casals: Terminal 1 - between the floors of the boarding zone and the Sky Center, on the south side.
Opening hours 5:00 am - 10:30 pm

OP, fota där då så vi får se. Lär ju inte vara sämre än Spanairs lounge mot slutet.
 
Verkar som att det är "Pau Casals V.I.P. Lounge" som gäller för dig. HON Circle / Miles & More Senator / Star Alliance Gold / Miles & More Frequent Traveller & First Class / Business Class.

VIPLOUNGE
 
Last edited:

090034208

Medlem
Hej!
Kan bekräfta att det är Pau Casals loungen som används för *A. Jag var där i Februari. Ganska stor lounge på andra våningen. Denna började användas efter att Spanair gick i konkurs. Lite smått med bakverk, full bar
Tidigare användes som redan nämnts Sala Vip.
 

cantona

Medlem
Jag var där i måndags och kan instämma med ovanstående. Svarta fåtöljer som inte blev bekväma hur man än satt. Fanns en avdelning med ett antal sängar. Chivas Regal, Dewar's och Abuelo. Alla 12-åriga. Nachos.
 
Toppen