Senaste nytt

Geneve i vinter

JimmyH

Medlem
Hej!

Har bokat en vecka i alperna på den franska sidan och sitter och funderar på om det är värt att ta hyrbil från Geneve 8 dagar eller om vi ska sikta på använda nån av dom transfer tjänster finns.

Transfer ligger på 30-40 Eur enkel per person och vi är 4 i sällskapet, är berädd att betala mer än så för friheten att ha en bil.

Är det något problem med hyrbil från Schweiz till Frankrike ?

Nån uthyrare som man bör undvika ?

Mvh
J
 

Magnus_K

Medlem
Har testat Holidayautos som är typ en portal för hyrbilar som i sin tur hyr bilar från Avis, Hertz osv.
På Ibiza fick vi ngn liten spelar som låg ca 1km från flygplatsen vilket var lite meckigt.
Men annars var det väldigt bra pris dock.
Så en halv heads up på den.
 

Morgan

Medlem
På Genèves flygplats finns det två utgångar, en till Schweiz och en till Frankrike. Du kan alltså välja att hyra franskreggad bil.

Har för mig det är en del tullar på väg till Chamonix att ha med i kalkylen!
 

ulagun

Medlem
Tror att du får ett bättre pris om du hyr i Frankrike än Schweiz
Stämmer.
Förra året när vi hyrde av Sixt så visade agenten på att det var bra mycket billigare att hyra på franska sidan av flygplatsen.
Tips att även ta GPS, gjorde inte vi och virrade runt gränsen ett bra tag innan vi kom rätt.
Likaså när ni ska åter till flygplatsen. Vare bra skyltat ett tag genom Geneve, men plötsligt upphörde skyltningen helt.
 

olo

Medlem
På Genèves flygplats finns det två utgångar, en till Schweiz och en till Frankrike. Du kan alltså välja att hyra franskreggad bil.
Förra året när vi hyrde av Sixt så visade agenten på att det var bra mycket billigare att hyra på franska sidan av flygplatsen.

Jag har själv aldrig flugit till GVA, men har för mig att läst här på forumet att det inte går att gå ut på franska sidan om man reser med incheckat bagage. Värt att dubbelkolla.
 

ulagun

Medlem
Jag har själv aldrig flugit till GVA, men har för mig att läst här på forumet att det inte går att gå ut på franska sidan om man reser med incheckat bagage. Värt att dubbelkolla.
Vi hade inga problem, hämtade ut bagaget som vanligt på Schweiz sidan gick genom smidig tull/pass kontroll och en gång till franska delen, som f.ö verkade vara endast för inrikesflyg
 
Toppen