Senaste nytt

Singapore Airlines-biljetter i ekonomi med bokningsklass Y, B, S?

Hej!

Jag letar efter biljetter med SQ på sträckan CPH-SIN, SIN-MLE, MLE-CPH. Jag vill ha en ekonomibiljett som är möjlig att uppdgradera med EuroBonuspoäng (alltså bokningsklass Y, B eller S om jag förstått det rätt). Men alla ekonomibiljetter jag hittar på singaporeairlines.com bokas i W eller E. Någon som har tips om hur jag ska göra?
 
Du måste boka med SK för att kunna använda Eurobonus poäng till uppgradering. I värsta fall kan det vara en SQ codeshare med SK. Dvs biljetten måste skrivas ut med 117- nummer.
 

lnixon

Medlem
Ja, det stämmer att man kan uppgradera flygningar med många Star Alliance-bolag om de är bokade i rätt klass. Sen gäller det att boka rätt klass, då. Det brukar vara svårt att göra på nätet, utan man får ta hjälp av en resebyrå.

Men man kan åtminstone kolla priserna med hjälp av ITA Matrix. Så här specificerar man bokningsklass: Matrix by ITA Software - FlyerGuide Wiki
 

agehall

Medlem
Som redan konstaterats, vill man uppgradera med *A awards, så ska man boka med bolaget som man ska flyga med. Undvik code-shares då dessa kan ställa till problem.

Som alltid är det enklast att ta hjälp av en riktig resebyrå eller ringa bolaget direkt för att boka biljetter i en viss bokningsklass.
 

Dr. Miles

Expert
Jag skulle inte rekommendera att köpa dyra ekonomiklass Y, B klass biljetter på Singapore Airlines flygning mellan Köpenhamn och Singapore.

Då har du säkert att råd att köpa en rabatterad Business class biljett till din destionation för nästan samma pengar.

T ex: Moskva(DME)-Male t/r med Srilankan Airlines i Business class kostar ca 8.400 SEK inkl. skatter.
Även om du flyger mellan Köpenhamn och Moskva(DME) med Lufthansa i Business class (ca 6.200 SEK inkl. skatter), fortfarande samma nivå som Singapore Airlines B klass(Fare basis: BDK) till Male som kostar ca 14.400 SEK inkl. skatter.
 
Last edited:
Toppen