Senaste nytt

SAS Poängrabatt till Svalbard och diverse Norge, köp 15-21/9

A

Aurora

Guest
Kan inte heller boka, samma problem.

Tromso I Februari med smabarn, kan det vara nagot?

Spørs hva du vil gjøre? Februar kan være veldig fin med sola som akkurat har kommet tilbake, kalde klare vinterkvelder med gode sjanser for nordlys og generelt best vintervær.
 

TjudöBoy

Medlem
Jaha man kunde inte hålla sig, blev en resa till Svalbard över höstlovet med familjen. Hade "tur" å fick tag i en 2-4-1 på Radisson Blu över helgen till på köpet. :D
Nu gäller det att "hitta på" någe trevligt att göra på lördagen bara...o_O
 

martin1891

Medlem
Spørs hva du vil gjøre? Februar kan være veldig fin med sola som akkurat har kommet tilbake, kalde klare vinterkvelder med gode sjanser for nordlys og generelt best vintervær.

@Aurora
Ja, vad gör man på Svalbard egentligen?
Hundeslede, snöskoter, nordlys, vinterfiske? Finns det spa&bad?

Har funderat på att ta med mig tjejen dit i vår, men hon gillade inte Radisson hotellet (tyckte det fått dåliga recensioner, men man får ju vara glad att det ens finns ett Radisson där...). Jag tycker iallafall det verkar väldigt häftigt att besöka något så långt norr ut.
 

Joshua

Medlem
Vad säger ni som varit där med barn, ca 8-6 år.
Är det något för de samt vad kan man hitta på med de?
Kan man åka dit nu innan jul (ex. Höstlovet) eller är det för kallt/mörkt och det är våren man bör satsa på?

Läste ett reportage om att det är högre åldersgräns om man vill höra utflykter etc. Tänker exempelvis på snöskoter/hundspann. Vill se djur, ex isbjörn och val?
 
Last edited:
A

Aurora

Guest
@Aurora
Ja, vad gör man på Svalbard egentligen?
Hundeslede, snöskoter, nordlys, vinterfiske? Finns det spa&bad?

Har funderat på att ta med mig tjejen dit i vår, men hon gillade inte Radisson hotellet (tyckte det fått dåliga recensioner, men man får ju vara glad att det ens finns ett Radisson där...). Jag tycker iallafall det verkar väldigt häftigt att besöka något så långt norr ut.

Det er et veldig bredt spörsmål - som avhenger av hvordan man er som person. Man har nesten ubegrenset med muligheter for ekspedisjoner av varierende art. Vinterfiske er det endog ikke - det har du i Tromsö. Bare ens egen fysikk og mengde penger som begrenser. Finns 1 museum og noen små, men ellers lite å gjöre "på egenhånd".

Finns ingen spa og bad, Radisson er veldig spartansk og ikke den standard en kanskje er vant med. Begynner å bli relativt gammelt.

Vad säger ni som varit där med barn, ca 8-6 år.
Är det något för de samt vad kan man hitta på med de?
Kan man åka dit nu innan jul (ex. Höstlovet) eller är det för kallt/mörkt och det är våren man bör satsa på?

Läste ett reportage om att det är högre åldersgräns om man vill höra utflykter etc. Tänker exempelvis på snöskoter/hundspann. Vill se djur, ex isbjörn och val?

Kan nok fort bli kjedelig for barna, kommer an på hva de er vant med. Som sagt er det lite å gjöre i Longyearbyen på egenhånd, og avhengig av dine barns interesse så er det jo da utflukter det står på. På egenhånd er det museum og spising av mat, samt trasking opp og ned Longyeardalen: kan gjöres på ei helg.
 
Toppen