Senaste nytt

Var i USA? Tips för 4 dagar minisemester.

J

JPMorgan

Guest
Får 4 dagar över i USA i slutet på november och jag utgår från New York. Är rätt less på dessa mega städer så jag åker gärna någon annanstans.

Någon som har tips på var jag bör åka? Jag tänker mig maximalt 3 timmar med flyg från New York och något ställe man vanligtvis inte åker till. Ett ställe där man kommer närmare och får uppleva det 'riktiga USA'
 

FF#1

Medlem
Hur är vädret i slutet av november på de ställena? Som typisk svensk november eller snarare som svensk september?
Mer som en september i Pensylvania, Charstown har jag inte varit i men det är nog rätt varmt jämfört med sverige i november (15C typ)

Annars så gillar jag Richmond VA, trevlig stad med en annan struktur än många andra i USA och inte fullt lika långt.
 

sembl

Medlem
@JPMorgan Det glädjer mig att du har fattat att det finns ett USA utanför storstäderna. De flesta som turistar ser bara "megastäderna" och tror att det är så USA är.

Östkusten i USA är fylld av underbara ställen som lever ett helt annat liv än det turistsvensson. Charleston, Savannah, Kitty Hawk, Chincoteauge Island (Outerbanks) etc är ett kort hopp från NYC. Gillar du att spela golf, prova att dra ner till Hilton Head som är ubermysigt och har en skön charm.
 
J

JPMorgan

Guest
Kollade på Charlston som verkade passa mig. Tyvärr verkar alla flygpriser helt galna på de datum jag är i USA får hålla ett öga hur det utvecklar sig.
 

NyfikenGrau

Medlem
Tycker "dra ut i Pennsylvania" är mest realistiska alternativet hittills, börja med att åka genom Amish-land (Lancaster County), kanske bort mot Pittsburgh eller en sväng ner i West Virginia. Fast det är kanske lite svårt öht att uppleva "vanliga" USA just den helgen när inget är som det brukar. Turistställen som Charleston/Savannah/Cape Cod etc. och över huvud taget flygplatser skulle iaf jag undvika den helgen.
 
Toppen