Senaste nytt

SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

AABack2ARN

Medlem
Håller absolut med om att det är oroväckande låg kompetens hos SAS kundtjänst. Men de borde själva kunna ta reda på vad som står på deras egen informationskanal (SAS Sales Info)

P.S. Om du skall flyga i 4,5 timme mellan IAH och ORD tycker jag riktigt synd om dig. Det är normalt strax under 3 timmars flygtid. ;)
 

Bryant

Medlem
Ja, jag är mkt väl medveten om att jag var lite het på gröten.. men det fanns några anledningar till varför jag kände brådskan.
Går väl än 1-2 timmars flight men det är över fyra och en halv timme mellan IAH-ORD så det undviker jag om möjligt med inrikesflyg. Ilandsproblem jag vet.
Jag är även fullt medveten om att självklart kan sas boka om med UA, har skett många ggr då jag flyger 5-10 ggr om året till/inom USA.
Största problemet idag väl inkompetensen/oförståelsen hos SAS Kundtjänst.

Så långt är det inte, saxat från min flightmemory ;). Hursom helst SAS ska fixa så ni kommer fram i rätt klass.

07-01-2015 05:12 07:41 ORD Chicago O'Hare IAH Houston George Bush Intercontinental
1,492 km
2:29 h
United Airlines
UA1441 Boeing 737-900
N66825 2a/Window
 

Morgan

Medlem
Någon bra anledning förresten till att man inte vågar köra denna från Stavanger, Bergen, Trondheim, Göteborg eller Billund istället?

Borde det inte finnas underlag därifrån för det här lilla planet? Även om matartrafiken blir svårare så går det ju att mata Göteborg från bla Stockholm, Oslo och Helsingfors om man vlll dryga ut underlaget.
 

Kimmen00

Medlem
Så långt är det inte, saxat från min flightmemory ;). Hursom helst SAS ska fixa så ni kommer fram i rätt klass.

07-01-2015 05:12 07:41 ORD Chicago O'Hare IAH Houston George Bush Intercontinental
1,492 km
2:29 h

United Airlines
UA1441 Boeing 737-900
N66825 2a/Window

Märkligt. Gjorde sök på United och det stod 4:30h..kanske fel. Hur som haver så undviker jag inrikes med ungarna helst. Sen finns det risk för ev tjafs med väskor och incheckningskostnad om det blir economy.
 

Kimmen00

Medlem
2h44 min enligt UA. Läste väl fel i upphetsningen.. Heh.

Edit:
Insåg varför jag fick fram 4.30. Kollade Saver Award och det var tydligen mellanlanding via Mobile, AL. Då blev det 4:30. Inget alternativ direkt..
 
Last edited:
Toppen