Senaste nytt

Malmö Aviation Stockholm Bromma-Göteborg - Bra kvalitet inrikes i Sverige

Jacob

Medlem
Bra standard för en inrikesflygning på 45 minuter med gratis frukost och varm handduk. Att kunna resa från Bromma flygplats är också en fördel med korta avstånd, snabba formaliteter och närheten till Stockholm City. Men lite tråkigt är det ändå att den manuella incheckningen försvunnit, och nog skulle det också vara skönt att få välja sittplats i förväg.
 

Flood

Medlem
Ett bra tips är annars att gå in genom bakdörren, oftast färre som köar där. Dessutom finns där några 2+2-rader som jag tycker är lite rymligare.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Att inte duscha på en vecka borde gardera en seat block. Men seriöst, börjar folk köa 30-45 minuter för en flygtur på inte mycket mer, det låter helt sjukt..
 
Last edited by a moderator:

Moco

Medlem
Har bara positivt att säga om Malmö Aviation. Tycker att det är ett riktigt bra bolag. För den som frekvent reser mellan de, dessvärre få, destinationer de trafikerar finns det ingen anledning att välja något annat.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Har bara positivt att säga om Malmö Aviation. Tycker att det är ett riktigt bra bolag. För den som frekvent reser mellan de, dessvärre få, destinationer de trafikerar finns det ingen anledning att välja något annat.

Anledning finns det säkert. Fråga dom som reser med Norwegian, SAS, SJ varför dom gör det.
 

Agö

Medlem
Den stora nackdelen med Mavia är alltjämt de risiga planen och det dåliga bonusprogrammet. Tycker jag.
 

Resenären

Medlem
Det blåser på Bromma. Planet just nu TF168 steg efter att ha varit nere på 250m. För ca 45 min sedan hörde jag hur ett ankommande drog på och gjorde en ny landning efter att ha gjort en extra sväng över Stockholm.
 

LarsM

Medlem
Har blandade tankar om Mavia.

BMA är bra men spenderar inte en minut mer än nödvändigt där. Är ju hela poängen när man bor nära och resor mycket att det ska vara effektiv tid. Då får man dock finna sig i ett mittsäte pga free seating.

Planen börjar bli risiga nu. Och bullriga har alltid RJorma varit (inte så farligt inom Sverige men på SN till BRU känns det lite värre). Dock gillas frukosten och servicen är bra för att vara en inrikesbuss.

BMA har också som flygplats lite issues. Dålig banplacering, här blåser det ju ofta sydliga vindar och då blir det mycket sidvind. Vintern med en kort bana gör den vinterkänslig. Och uppe på det öppettiderna vid förseningar.
 

JoelG

Medlem
Har bra erfarenheter av Malmö Aviation frånsett en sak i deras regler. Det är att man inte får ha elektronisk utrustning i flight mode vid start och landning, vilket innebär att man inte får använda NC-hörlurarna och därmed inte hinna lyssna klart på en pod etc i mitt fall ofta är runt 45-60 min.
 

Dryden

Medlem
BMA är ju en värdelös flygplats tyvärr. Trång och underdimensionerad. Inför avgångarna kring 1730 och en timme framåt är det helt fulltjockt i hallen och det går knappt att hitta en sittplats. Lyckligtvis tycker jag att BRA lyfter upplevelsen, framförallt deras morgonflyg med frukosten, som både är lokal och väldigt god. Risiga plan? Nja, möjligtvis högljudda (framförallt SAAB2000). Men å andra sidan, SAS 737:eek:r är inte så fräscha de heller om man nu ska jämföra det som går från Östersund.
 
Toppen