Senaste nytt

SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

ELOS

Medlem
...så denna B737 sättas in UTÖVER de två befintliga dagliga avgångarna med A330/A340 som går från CPH ? Jag är bokat på SK 901 den 9 maj och föredrar att resa i business A340 framför B737. Ser att min avgång är 18.35 och att den avgångstid som angivits för B737 är 18.25.
Någon som kan ge klarhet?
 

Agö

Medlem
...så denna B737 sättas in UTÖVER de två befintliga dagliga avgångarna med A330/A340 som går från CPH ? Jag är bokat på SK 901 den 9 maj och föredrar att resa i business A340 framför B737. Ser att min avgång är 18.35 och att den avgångstid som angivits för B737 är 18.25.
Någon som kan ge klarhet?
Jag tror ingen kan ge klarhet i detta nu. Rimligtvis borde de återgå till 2x A330/340 från och med sommarprogrammet 2016, så pass hög beläggning är det då.
 

Agö

Medlem
Jag får upp CPH-EWR nu med privatair. styvt 40 papp t/r.
Börja från Hamburg istället.

upload_2015-9-15_12-18-58.png
 

Kimmen00

Medlem
Om man sitter på 737:an så är det väl sämre säten i C än A330 och kanske hugget som stucket jämfört med A340?
Och sedan ekonomi måste vara ett nedköp också (single isle, ingen IFE?) om det inte kanske skulle vara extra benutrymme.
Vem skulle vilja åka med den kärran istället för ordinarie avgång?

De som vill ha fett mkt bättre service i C tex :):)
 

johhenrik

Medlem
Jag vet att det är jättesvårt att få det att fungera (även BA har det rätt tuft med BA1-4) men jag tror att det kommer att bli backlash från de passagerare som råkar boka Go i den där kärran. Hur kul är det att sitta i en 737 över atlanten?
Tror du folk tänker på detta? Den stora massan som köper Go alltså. Idag flyger ju folk till Kanarieöarna etc i 737 utan problem. Jag tror inte det är så många utanför vår krets som tänker på sådana saker faktiskt. Men men, jag gissar ju bara också iofs. :)
 

olo

Medlem

AABack2ARN

Medlem
Nu ligger SK901/902 med 73W uppe på ExpertFlyer. Det intressanta med detta är att tillgängliga bokningsklasser är enbart CJDZ.

Söndagen den 27MAR2016 övergår SK901/902 till att vara en blandning av A330/340 där bokningsklasserna för SAS Plus är antingen stänga eller Waitlistade (som diskuteras i en annan tråd).

Funderar på om det kommer mer förändringar. Vad skall annars 73W göra under sommarperioden?
 

Alf

Medlem
Inget val för mej heller med att åka 737 över Atlanten. Med nya stolarna i SAS A330/340 är valet lätt. Skulle aldrig välja Go i en 737 så lång tid. Iofs skulle jag inte välja Go annars heller.
 
Toppen