Senaste nytt

Familjekonto, värt överföra 30,000 poäng för 1,500 kr?

BakPackarn

Medlem
Hej gott folk, som rubriken lyder.
Frugans fars konto hade innestående runt ~30,000 poäng innan han gick med i vårat familjekonto, så då är frågan hur värt det är i praktiken att 'köpa' dessa? (5 Euro/1000 EB-poäng)

Tanken var annars att låta dem ligga till dess att man eventuellt behöver ett par extrapoäng för en bonusresa eller liknande, vilket inte lär bli inom ett år ändå.

Får jag dessutom poängen som överförs från överföringsdatum > 5 år framåt, eller från dess att svärfar själv har tjänat in dem?
 

Wendestam

Medlem
Jag hade betalat 1500kr för de 30.000 poängen. OK; det är "bara" en poängbiljett till europa i Go som man ändå kan få för 1500kr t.o.r. men det är å andra sidan två uppgraderingar från Go till Plus på en SAS långflight vilket jag alla dagar i veckan hade betalt 1500kr för. OT kostar de dubbla, om inte mer.
Vågar dock inte svara på hur länge de gäller men skulle tro att det inte ankommer ditt konto som "nya" poäng utan att du får det datumet som svärfar har för utgång.
 

Thornado

Medlem
Jag skulle låta poängen ligga kvar där tills du behöver lite extra poäng, och då isf eventuellt betala och föra över poängen. Dvs, ingen mening med att proaktivt föra över poängen till dig innan du har en specifik användning för dem om de inte håller på att gå ut.
* Vet inte säkert men jag har fått för mig att de kommer in som nya poäng till dig, dvs med 5 år giltighetstid.
* Allra bäst är ju förstås om det går att använda poängen direkt från hans konto istället. Alltså, om du av någon anledning skulle behöva boka en resa inom Europa med poäng så bokas denna med poäng från detta konto, eller använda dem till poänguppgraderingar istället.
 

FF#1

Medlem
Du kan även slussa poängen genom Coop. Då får du fem nya fräscha år och utan kostnad i kr. Däremot förlorar du poäng på vägen.
vad blir konverteringskursen?

Som jag ser det behöver man poängen omedelbar för att boka nått, för över.
Annars låt de ligga kvar och bränn de på nått lämpligt. tex ger 30k tre inrikes resor.
 

Zodde

Medlem
Varför kan inte svärfar från sitt konto köpa en EuroBonusresa till dig?
Vad missar jag här?
Jag använder ofta Mina poäng på andras resor?
Finns ju tom en box som skall kryssas av "medlemen reser själv"
 
Toppen