Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Blev tvungen att boka om en resa med SAS ARN-ORD-SEA pga lite projektstrul. Skulle egentligen åkt förra veckan men flyttade till denna. Hade ansökt om poänguppgradering Go -> Plus på långa benet. När jag jag skulle boka om så hade SAS ändrat tidtabell, och det hela slutade med en osmidig ombokning ARN-CPH-ORD-SEA. Jag drog in en ny ansökan om poänguppgradering.

Vid närmare kontroll så upptäckte jag att det var en annorlunda seating, med 2-4-2 i Plus. LAN-planet förstås. Nu sparkade jag mig för att ansökt om uppgradering. Men de där uppgraderingarna går ju oftast inte igenom...

I går kväll fick jag naturligtvis ett mail om att uppgraderingen Go->Plus gått igenom. Gick in för att kolla min sittplats på webben. Då försvann den, och gick inte att välja igen. Morr... morse checkade jag in och lyckades välja plats.

Gick precis in för att kolla ev. seatblock på webben. Mitt valda säte var borta igen. Morr.

Gick in i SAS appen istället. Och sedär - där var det minsann seating på rad 4 istället för rad 14.

Jag antar att Plus -> Business uppgraderingen är en EBD courtesy update. Känns i varje fall prisvärt med Go -> Business för 15K poäng.
 

palmen

Moderator
Blev tvungen att boka om en resa med SAS ARN-ORD-SEA pga lite projektstrul. Skulle egentligen åkt förra veckan men flyttade till denna. Hade ansökt om poänguppgradering Go -> Plus på långa benet. När jag jag skulle boka om så hade SAS ändrat tidtabell, och det hela slutade med en osmidig ombokning ARN-CPH-ORD-SEA. Jag drog in en ny ansökan om poänguppgradering.

Vid närmare kontroll så upptäckte jag att det var en annorlunda seating, med 2-4-2 i Plus. LAN-planet förstås. Nu sparkade jag mig för att ansökt om uppgradering. Men de där uppgraderingarna går ju oftast inte igenom...

I går kväll fick jag naturligtvis ett mail om att uppgraderingen Go->Plus gått igenom. Gick in för att kolla min sittplats på webben. Då försvann den, och gick inte att välja igen. Morr... morse checkade jag in och lyckades välja plats.

Gick precis in för att kolla ev. seatblock på webben. Mitt valda säte var borta igen. Morr.

Gick in i SAS appen istället. Och sedär - där var det minsann seating på rad 4 istället för rad 14.

Jag antar att Plus -> Business uppgraderingen är en EBD courtesy update. Känns i varje fall prisvärt med Go -> Business för 15K poäng.
Jag tror det är så att de flyttar upp alla som har en PLUS-biljett till Business om det finns plats där när det är LAN-planet som är inblandat.
Hamnar man i pluskabinen på detta plan och har betalat för uppgraderingen med poäng är det bara höra av sig till SAS så kan man få poängen tillbaka.
 
Jag hade redan formulerat ett mail i huvudet om att jag ville ha poängen tillbaka. Förhoppningsvis behöver jag inte använda det. :)

Igår fanns det 5 lediga platser i C och 22 upptagna säten i Y enligt Amadeus. Nu är det en plats ledig i C och 18 upptagna i Y.
Det behöver inte återspegla verkliga siffror, men någon form av prioritering antyder det.
 

palmen

Moderator
Fick en Courtesy upgrade på ARN-HKG i fredags. Jag hade inte fått någon info om uppgradering med ca 18h till avgång så jag valde att checka in i det läget via nätet.
När jag skulle hämta boardingkort på Arlanda så hade jag blivit flyttad till Plus-kabinen vilket var trevligt. Hade även fått ett mail 09:30 ungefär om denna gratis uppgradering (hade inte läst min privata mail under dagen). Med andra ord är det möjligt att få en courtesy upgrade även fast man checkat in (skulle dock inte chansa på det) samt att den kan komma mindre än 6h till avgång.
Beläggningen ombord var inte jättehög, kanske 70% i plus och omkring 60% i go skulle jag gissa på.
 

joemume

Medlem
Är det någon som kan rapportera tillbaka en framgångsrik uppgradering från GO till Business, eller är det bara en kabinklass som Courtesy-upgraden sker i?
 
Toppen