Senaste nytt

Kommande inofficiella BC.se-träffar utomlands

Det finns på tumregler som säger att i den bästa av världar så kostar varje tierpoint mindre än 1£. Malaga från CPH kostar 1,5 £. Jag tycker det verkar som en bra affär att för drygt 7400 kr. håva in 360 TP vilket är lika mycket som CPH-LHR-SEA ger. Det går dessutom snabbt. USA-biljetten är dessutom avsevärt dyrare.
 

Kricka

Medlem
Det finns på tumregler som säger att i den bästa av världar så kostar varje tierpoint mindre än 1£. Malaga från CPH kostar 1,5 £. Jag tycker det verkar som en bra affär att för drygt 7400 kr. håva in 360 TP vilket är lika mycket som CPH-LHR-SEA ger. Det går dessutom snabbt. USA-biljetten är dessutom avsevärt dyrare.

Ja, snabbheten är en klar fördel ! Prismässigt så ger min och @nota bene DUB-HNL-resa
lite över 1300 TP för något över 10 tkr (+positionering till DUB). Tar dock något längre tid
och man stannar gärna några dagar för återhämtning.
 
Jag har också övervägt en tripp till HNL. Eftersom den kära hustrun inte låter sig övertalas till sådana enl. hennes uppfattning s.k. dårresor kanske det skulle vara en ide' att Businiss Class arrangerade en gruppresa för intjänande av Agehalls uträknade 1500 TP. Svårigheten med detta är att vi alla har olika brytdatum. Min är den 8 juli så efter den dagen 2016 går det bra för min del. Någon behöver också exercera oss andra i 2000 milesregeln och två resp. tre klasser på AA. US Airways upphör såvitt jag förstår den 13 oktober i år.
 

agehall

Medlem
Jag tror tyvärr att det bara blir runt 1400 TP numera eftersom de minskat intjäningen på LCYCW från 210 till 140. Så det blir svårt att få ihop BAEC Gold på bara en resa nu.

Det största problemet är dock att hitta en rea. Det har varit lite dåligt med riktiga reor på sista tiden.
 
Right you are. Jag glömde ändringarna i april. Nåja då får det bli en eller annan tur CPH-LHR som tillägg. Kanske kan Agehall förklara för mig varför Finnair bara tillåter bokning till vissa destinationer CPH-HEL-?. CPH-HEL-TXL går inte t.ex.
 

agehall

Medlem
Bra fråga. Min enda gissning är att det är MPM-baserade fares och att HEL ryms inom MPM, men jag har egentligen ingen aning.
 
Toppen