Senaste nytt

Kan jag få mer än 6000 EuroBonus poäng i välkomstbonus på Diners Club kortet?

Johannes

Medlem
SAS Diners Club

Vi har talat om hur mycket Amex promotar sitt kort, men nu har Diners börjat slå på stora trumman i alla fall på GOT både efter Security och i check-in hallen, Talade en del med tjejen efter Security i veckan. Klagade lite på Lounge-avgift och att det inte fungerar på speciellt många ställe.. Hennes kommentar va... Men vadå det fungerar ju på IKEA... Hmm, kan ju inte handla allt där.. Hur som helst jag har inte sett Amex försäljare på GOT på länge är det samma gäng som bara bytt kort?
 

Johannes

Medlem
Same same 6000 poäng och ett år gratis, dock gjorde de reklam om att man kan få kredit och de 1 miljon poäng man kan vinna...
 

ACervin

Medlem
Har kört Diners med EBG och Amex Gold parallellt under många år. Diners loungen på CPH hade jag stor glädje av innan jag blev EBG. Men det var då det var gratis. Däremot upplever jag servicen på Amex som bättre och efter två bagageförseningar där Amex inte varit knussliga så försöker jag alltid betala mina resor med Amex. Jag tycker att i Sverige så fungerar Amex bättre än Diners. Danmark verkar mera förtjusta i Diners. USA upplever jag att det kan kvitta. Nu har jag gratis Diners pga EBG. Men ett bra kreditkortspar för Eurobonus intjäning borde ju vara Amex-SAS + Mastercard-SAS. Då kan du handla var som helst som accepterar kreditkort.

Vill du ha den bästa reseförsäkringen och Priority Pass så skall du ta Handelsbankens Platinum.

Och vill du ha ett kort utan årsavgift utan faktura avgift och framförallt utan valutapåslag (oftast 1,5 till 2%) så skall du ta GE Moneybank. Min fru och jag använder det alltid på privata utlandssemestrar. Exempel 3 veckor i USA med familjen. 100 000 i utgifter och du har gett Diners och Amex ytterligare 2000 kronor förutom din årsavgift. Där struntar jag i poängen. Jag har jämfört GE Moneybank kortet med Diners och Amex vid flera tillfällen samma inköpsdag ibland inköp med bara minuters skillnad. Det kommer alltid till GE Moneybanks fördel. 60 dagars kredit men sen gäller det att betala hela fakturan när den dyker upp. Precis som med ett betalkort. Affärsidén är ju förstås att du skall börja använda deras kredit. Eftersom där inte är någon årsavgift kan du låta kortet ligga och skrota i byrålådan till nästa utlandsresa. Med Ica Mastercard slipper du också valuta växlingspåslag.

Enda nackdelen med flera kort är att man tappar överblicken över utgifterna. Skönt för stunden, men...

Jaha det blev ju hela min kreditkortstrategi men det gör ju kanske ingenting.
 

Dr. Miles

Expert
Eftersom jag har inte hittat något lämplig tråd så postar jag här.

Jag lyckades förhandla bort årsavgiften 525 kr det här året med. Det var bra gjort av Diners Club kundtjänst. [tummen upp ikon]
 

tourist

Medlem
Och vill du ha ett kort utan årsavgift utan faktura avgift och framförallt utan valutapåslag (oftast 1,5 till 2%) så skall du ta GE Moneybank. Min fru och jag använder det alltid på privata utlandssemestrar. Exempel 3 veckor i USA med familjen.

Affärsidén är ju förstås att du skall börja använda deras kredit. Eftersom där inte är någon årsavgift kan du låta kortet ligga och skrota i byrålådan till nästa utlandsresa.

Två familjer, en tanke? ;) Vi gör precis likadant! Varsitt grått GE Mastercard betalkort där hela räkningen betalas, och varsitt blått GE Mastercard bankkort med lagom mycket pengar på kontot för bankomatuttag. Korten ligger i våra "reseplånböcker" och används bara utomlands. Rekommenderas varmt, saldouppgifter och överföringar via websida med E-leg. Vi måste vara extremt olönsamma kunder för GE Moneybank...
 
Eftersom jag har inte hittat något lämplig tråd så postar jag här.

Jag lyckades förhandla bort årsavgiften 525 kr det här året med. Det var bra gjort av Diners Club kundtjänst. [tummen upp ikon]

Jag tror jag är den enda FF hos Diners som betalar årsavgift och sen nyttjar kortet enbart för lounge access då och då. Är bara för lat att ringa och försöka att få bort avgiften.

Reseförsäkring med Diners verkar inte vara något att haka på. Likaså med loungeaccess och events. MC och Amex verkar ha blivit mycket vassare på evenemangsbiljetter och försäkringen hos Amex är mycket bra.
 
Toppen