Senaste nytt

Var flyger Lufthansa First Longhaul från Frankfurt

famhanssons

Medlem
Hej alla kunniga och beresta.

Min stora 50 årsdag närmar sig med stormsteg och för att förvissa mig att den blir bra och jag får vad jag vill har jag bestämt att frun och jag skall flyga Lufthansa First. Av naturliga skäl som uppkommit här på BC så vill jag utgå från Frankfurt med tillgång till First Class loungen/terminalen.

Min fråga blir då vart bör jag inrikta mitt sökande för att få kunna flyga longhaul från Frankfurt. Det spelar ingen roll om det är västerut eller österut. Om det är västerut har jag förstått att San Fransisco och Hawaii är näst intill omöjligt att hitta.

Ge mig gärna uppslag så att jag kan "hänga" på låset när Award biljetter släpps eftersom detta endast sker 2 veckor innan avgång.

Jag kommer använda AMEX 2-4-1 och vill inte vara bort mer än max 1 vecka. Begivenhet är resan och inte målet :)
 

Senator

Moderator
Utmaningen är inte vilka destinationer men ibland handlar det om att olika flighter har First eller inte. Ta Boston och Washington som har två flighter, men bara en med First.

Jag hade tittat på Sydamerika som t.ex. Sao Paolo med långa resor åt båda håll med lite jetlag. I USA ser jag Chicago, Newark och JFK som bra gateways med platser.

Asien tror jag på Beijing med A380 med vidare resa så du inte behöver visum.

PS! Lufthansa flyger inte till Hawaii ;)
 

spritfet

Medlem
En resa som jag själv tittar på är till San Andres Island San Andrés (island) - Wikipedia, the free encyclopedia
Det finns nästan alltid 2 platser i F till/från Bogota, det flyget är 11,5 tim, tillräckligt för att både njuta o vila. 2 timmar med Avianca till ADZ så är ni mitt i Karibien.
Intressant, har själv tänkt mig Costa Rica men kanske ska ta en avstickare. Hur ser prisbilden ut där?
Antar att ADZ räknas som Sydamerika då det tillhör Colombia?
 

palmen

Moderator
När jag letat i Nordamerika på Lufthansa F så är det följande destinationer som det funnits "bäst" tillgänglighet på.
Vancouver, Seattle, Toronto, Washington, Boston, New York.
Österut har jag ofta sett tillgänglighet till Tokyo eller Seoul
Har visserligen bara letat efter 1 plats, ingen aning om hur det ser ut om man letar efter 2 platser.

Ett tips är nog att redan nu söka på uniteds hemsida vart du hittar Lufthansa F award inom 14 dagar framåt, borde ge en fingervisning i alla fall. Sätt upp ett excelark med destinationerna och kontrollera dagligen när/om det släpps platser.
 

MartinH

Medlem
Intressant, har själv tänkt mig Costa Rica men kanske ska ta en avstickare. Hur ser prisbilden ut där?
Antar att ADZ räknas som Sydamerika då det tillhör Colombia?
Tycker det verkar hyffsat billigt, men framförallt mer "genuint", inte så amerikaniserat med highrisers som en del andra ställen i Karibien.
Ja, Sydamerika, så det blir mer poäng än USA.
 
F

FCT

Guest
Från "top of my head" kommer jag på dessa destinationer dit Lufthansa erbjuder F - antingen direkt från FRA och/eller via MUC.
Har missat några men det ger iaf en fingervisning.

Asien

Peking
Shanghai
Hong Kong
Singapore
Tokyo
Seoul

ME&A
Johannesburg
Kapstaden
Dubai
Doha
Muscat
Riyadh

LatAm
Mexiko City
Bogota
Sao Paulo
Rio De Janeiro
Buenos Aires

Nordamerika
New York
Boston
Washington
Chicago
Miami
Houston
San Francisco
Los Angeles
Detroit

India
Delhi
Mumbai
Bangalore
 

famhanssons

Medlem
När jag letat i Nordamerika på Lufthansa F så är det följande destinationer som det funnits "bäst" tillgänglighet på.
Vancouver, Seattle, Toronto, Washington, Boston, New York.
När jag har tittat på Toronto så ser det endast ut att gå från Munchen. Jag kan ha fel (händer allt för ofta)
 

famhanssons

Medlem
Från "top of my head" kommer jag på dessa destinationer dit Lufthansa erbjuder F - antingen direkt från FRA och/eller via MUC.
Har missat några men det ger iaf en fingervisning.
KANON!!! Tack snälla @FCT. Detta ger mig en perfekt grundplåt att leta utifrån.

Till alla andra: Tack för extremt snabb hjälp i vanlig ordning. Jag kommer förmodligen behöva lite hjälp senare med vilka typer av plan man ska undvika alternativt söka upp.
 

perhording

Medlem
En resa som jag själv tittar på är till San Andres Island San Andrés (island) - Wikipedia, the free encyclopedia
Det finns nästan alltid 2 platser i F till/från Bogota, det flyget är 11,5 tim, tillräckligt för att både njuta o vila. 2 timmar med Avianca till ADZ så är ni mitt i Karibien.

OT: Om du tar dig till San Andres föreslår jag ett besök på Providencia också. San Andres är amerikaner, kryssningsfartyg och taxfree. Providencia är lugn, enskildhet och hängmatta. Bara ett tips...
 
Toppen