Senaste nytt

Hyra McLaren 650S Spider på Sixt i Stockholm

Jag noterade att Sixt har både McLaren 650S och Ferrari 458 Spider i sitt hyrbilssortiment i Stockholm. Rätt galet va?

Är det någon som testat? Jag gissar att det tillkommer mer kostnader än det som anges nedan för däckslitage osv.

Skärmavbild 2015-08-11 kl. 11.19.19.jpg


mclaren-650s-spider_100458796_l.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Det är kul att det finns möjlighet att hyra en sån typ av bil då dem än så länge är ganska ovanliga i Sverige.
Dock säljs det många så vi lär se fler :)

Och om ni får möjlighet att köra en så gör det, Otroligt trevlig bil att köra!
 

FF#1

Medlem
Jag talade just med Sixt. Tydligen är 458 Spider såld. Deras McLaren 650S blev smälld förra helgen i Stockholm pga vårdslös körning "kommer bli dyrt för kunden" :)

Dom kan ge mig en AMG GT men en sån har man ju redan? ;)

Visa bifogad bild 39861

Sneglade på McLaren, när jag hämtade ut min 335 xDrive här om veckan, hoppas att de köper in en ny, har en dröm att hyra en sån för en tjänsteresa någon gång när jag känner att skulle vara kul.
 

Valley

Medlem
Sneglade på McLaren, när jag hämtade ut min 335 xDrive här om veckan, hoppas att de köper in en ny, har en dröm att hyra en sån för en tjänsteresa någon gång när jag känner att skulle vara kul.

Tycker jag :)

Haft - på den tiden det var värt något (90-tal) - klart intressanta kommentarer vid besök i 190 E 2,3-16, 500 S, 911 Turbo
Sågs inte med blida ögon av vissa kollegor som åkte Passat, Saab 90 eller Audi 80 eller höjdarna som enbart kunde åka 740 :p
 
Jag såg den vita McLaren stående på Karlavägen för ett tag sedan - blev rätt förvånad när man gick närmare och såg den lilla 'sixt' loggan. Men roligt initiativ att ta in premiumbilar även i Sverige.
 

FrontX

Medlem
Riktigt coolt med sådana bilar till uthyrning. Jag personligen gillar dock inte den typen av bil att köra själv, av den enkla anledning att jag tycker det är lite FÖR mkt, iallafall för att vara i Sverige. men det är ju jag. Nu kanske jag är ute och cyklar men iaf.. Hade det inte eller kan vara mer fördelaktigt för SIXT att ta in flera bilar av typ M5, MB CLS,E,S AMG osv, än att ha en Mclaren?. Tänker att det måste ju kunna generera mer pengar ju fler bilar man har till förfogande att hyra ut?. Hur grymt hade det inte varit att ha en CLS Shooting Brake AMG att hyra ut t.ex. Om man nu har en mclaren så är ju en CLS AMG inget i jämförelse egntligen ändå.

Jag har länge efterfrågat både M5 och Sedan/kombi modeller av AMG men får alltid olika svar. Centralbokningen säger att dem finns i deras vagnpark och hänvisar till att jag ska kontakta stationerna själv. Då gör jag det och får svar att det närmaste en t.ex M5:a dem har är en X6 M50d eller SLK 350 och S350?!. Det är som med deras Maserati, det finns tydligen en sådan i Sthlm, som lånas ut mellan de två kontoren i stan. Jag hade den över en dag för någon vecka sen. Trevlig bil, dock tyvärr med dieselmotor och "bara" 270hk. Sen finns det en i GBG med över 450hk. Samma där, hade man inte haft så mycket "annorlunda" som kostar massa pengar så kunde man ju erbjudit olika motoralternatvi även här.
 
Toppen