Senaste nytt

Award resa sol och bad vilken destination?

Jennie77

Medlem
Så det där ofrivilliga stoppet i Sydney på ditresan ställer till det?

Jag når inte slutdestinationen utan stoppet på vägen dit. Hem går ju bättre.

När jag sitter och tittar på resan vet jag inte ens om jag vill utsätta familjen för det här? Det är nog mer "resa" än vad vår semester tål. Känns lite för mycket.
Vi kanske ska titta på någonting enklare?
 

Dr. Miles

Expert
Om familjen är inblandad och om det är en av de första långresor med poängnen, skulle jag rekommendera dig att hålla den enkelt.
Om dessuton det blir tidtabellsändring (det kan hända när man bokar långt i förväg), blir det extrajobbigt.
 

Dr. Miles

Expert
Det är just det jag inte har koll på, har för mig jag läst någon som skrivit på forumet att man kan nyttja den på valfri avreseort men inget jag kan bekräfta eller dementera.
Det finns en ny Amex 2-4-1 tråd där jag har skrivit några viktiga punkter.
www.businessclass.se/forum/threads/sas-eurobonus-american-express-premium-elite-50-rabatt-voucher-tråd-amex-2-4-1-voucher-fr-2015.27550/

(Folk verkar att vilja att fortsätta diskussion i gamla tråden och forstsätter att vara förvirrade...)
 

palmen

Moderator
Så det där ofrivilliga stoppet i Sydney på ditresan ställer till det?

Jag når inte slutdestinationen utan stoppet på vägen dit. Hem går ju bättre.

När jag sitter och tittar på resan vet jag inte ens om jag vill utsätta familjen för det här? Det är nog mer "resa" än vad vår semester tål. Känns lite för mycket.
Vi kanske ska titta på någonting enklare?
Åka till Rarotonga är riktigt långt, därav mitt förslag att ta ett stopp i Sydney på vägen dit för att se något annat än flygplan under 2 dygn. Är inte direkt påläst vart man ska åka i Asien på "sol-semester" under sommaren, men att ta sig till Bangkok kan vara en bra start för att där sedan ta sig vidare. Ni skulle tex kunna flyga ut till Bangkok och hem från Singapore och där emellan köpa en separat flygbiljett för cash vilket inte borde kosta många tusenlappar med lågprisbolagen om priset är det viktigaste.
Bali kanske skulle kunna vara en bra destination (ingen aning om det är barnvänligt, har aldrig varit där), då kan ni flyga till bangkok och vidare med thai, tror även det går att ta sig via singapore om man vill det.
 
Toppen