Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

mha321

Medlem
Tydligen (Enligt EuroBonus kundtjänst) måste min resebyrå byta min profil status till SAS, från Guld till Diamond. Annars funkar det inte. Låter konstigt, borde vara min status hos SAS som triggar och inte vad resebyrån har i sin profil..
Såsom systemet fungerar så är D'et och G'et en del av numret, därför måste det uppdateras om det inte ska bli samma fel på framtida bokningar. Det må vara konstigt, men så är det. Legacy-system är underbara!
 

telelina

Medlem
Nu har jag rest med 3 olika *A bolag Turkish, Air China och Thai. Alla la in mitt EBD som EBG, antar att det inte fungerade annars i deras system.
 

Sakoz

Medlem
Mina fem senaste flighter med SAS har blivit uppdaterade till EBD i bokningen, men på samtliga bordingpass har det stått SK*G. Valde att i loungen använda utskrivet boardingpass istället för smartpass. Frågade vilken status som dök upp. Och den trevliga kvinnan sa att hon direkt såg mig som EBD. Senare samma kväll hände en sak och jag var beredd att åka fram och tillbaka till Kastrup en snabbis. Det blev lite trassel med försenade avgångar, dubbelbokning m.m. Så jag fick se en hel del vad som kom upp på bildskärmarna.
 

mha321

Medlem
Ska det inte fortfarande stå SK*G på kortet, bara "EBD SK*G" istället för "EBG SK*G"? Så om det är ett boardingkort som faktiskt bara visar "SK*<något>", så blir det samma som tidigare?

Det är ju fortfarande inte någon officiell StarAlliance-nivå ovanför Gold.. Poängen är väl bara att tidigare fattade inte systemen att "EBD = SK*G".
 

telelina

Medlem
Ska det inte fortfarande stå SK*G på kortet, bara "EBD SK*G" istället för "EBG SK*G"? Så om det är ett boardingkort som faktiskt bara visar "SK*<något>", så blir det samma som tidigare?

Det är ju fortfarande inte någon officiell StarAlliance-nivå ovanför Gold.. Poängen är väl bara att tidigare fattade inte systemen att "EBD = SK*G".
Ja det fattar systemen nu (eller om de fixade manuellt?). Själva EB medlemsnr på bosrdingkoret blev EBG123456789 istället för EBD123456789. Det spelade inte någon roll eftersom poängen kom in som de skulle och det dessutom stod SK*G. Jag trodde däremot att det iom ändringen skulle stå EBD.
 

mha321

Medlem
Ja det fattar systemen nu (eller om de fixade manuellt?). Själva EB medlemsnr på bosrdingkoret blev EBG123456789 istället för EBD123456789. Det spelade inte någon roll eftersom poängen kom in som de skulle och det dessutom stod SK*G. Jag trodde däremot att det iom ändringen skulle stå EBD.
Det trodde jag också :)

Men som du säger, det viktiga är ju SK*G när man är ute på andra bolag än SAS eftersom de väl ändå inte vet vad det är för något. Problemet tidigare var om man lade in som EBD så dök man upp utan Star Gold i deras system..
 

Jacob

Medlem
Kul att det börjar märkas ombord. Jag tycker mig också märka en förbättring i bemötande.

Jag vet efter flera samtal med EuroBonusteamet att det finns initiativ, det görs saker internt. De har kört road shows och varit och pratat/utbildat/coachat på crew bases och vad jag förstod har de flesta crews varit positiva när de förstår vad EBD faktiskt innebär. För en crew är det säkert inget som helst negativt med att få uppmärksamma viktiga kunder och dela ut gratis saker (enligt reglerna) som gör folk glada. Säkert betydligt roligare än att få mer att sälja.

Men det finns säkerligen ett antal tusen kabinanställda och det tar väl sin tid att få ut info och få nya rutiner att sätta sig.
 
Toppen