Senaste nytt

Er första första klass resa

Hej
Jag skaffade Amex premium kortet i år och fick nyligen min första 2-4-1 voucher. Jag har aldrig flugit första klass och tänkte börja kolla på en resa till nästa sommar.
Kommer ni ihåg er första första klass destination och upplevelse?
Jag tar gärna emot tips på en sommardestination samt flygbolag att åka med :) (har runt 200 000 poäng)
 
F

FCT

Guest
Min första longhaul F var en dagflygning med Swiss från PVG till ZRH. Njutbart och otroligt spännande. Är mer cool idag så värdesätter lugnet mer än finliret. :)
 

OozE

Ny medlem
Min första var med Emirates DXB-SYD. Uppgraderade med miles från Business. Från Sydney for jag sedan till mitt 2:a hem i Thailand. Då blev jag fritt uppgraderad från business till First. Mycket trevligt! Och det e lite speciellt att kunna ta en dush ombord 30000 fot ovanför marken..!*s*
 
F

FCT

Guest
Min första var med Emirates DXB-SYD. Uppgraderade med miles från Business. Från Sydney for jag sedan till mitt 2:a hem i Thailand. Då blev jag fritt uppgraderad från business till First. Mycket trevligt! Och det e lite speciellt att kunna ta en dush ombord 30000 fot ovanför marken..!*s*
På en sådan lång flygning är det gvs underbart med F. C är fint på normalflyg på 8-12 timmar men DXB-SYD är väl på 13-14 eller så?
 
På en sådan lång flygning är det gvs underbart med F. C är fint på normalflyg på 8-12 timmar men DXB-SYD är väl på 13-14 eller så?

DXB-SYD är 13,5 timme och 14,5 vägen tillbaka.

Min första First Class flight var ombord Emirates mellan Dubai - Kuala Lumpur på min bokade roundtrip i F med Emirates Stockholm - Auckland. Just det lugna och väldigt personliga servicen med den goda champagnen som gör det hela. Sen att kunna sova ordentligt ombord är de bästa!
 

fcx

Medlem
Min första förstaklass var med American Airlines, i en MD-80. De behövde tre försök för att hitta ett fungerande plan. Men eftersom det är inrikes First så kanske det inte räknas?
 

Korkeken

Medlem
Första var inget vidare men senaste med cathay HKG - LHR var en grym upplevelse. Har du möjlighet så försök boka in en lång flight så du verkligen får möjlighet att utforska. Min resa tog ca 12 Tim så det fanns gott om tid att äta, dricka, sova och reflektera...

Undvik BA då deras first är som en bra biz. Dock har de en grym lounge på LHR (concorde) som drar upp betyget rejält.
 
Toppen