Senaste nytt

Världens bästa hotellfrukost finns i Göteborg

Ubbe

Medlem
Stulen från GP :)

Världens bästa hotellfrukost finns i Göteborg.

Posthotellets brunch är bäst i världen, enligt brittiska The Mirror.
Det är den brittiska tidningen The Mirror som listat världens tio bästa hotellfrukostar.
Bland de utvalda finns lyxhotell i bland annat Las Vegas, London och Dubai representerade. Men de petas alla av Göteborg, för i topp ligger Clarion Hotel Post.

Brunchen beskrivs som en höjdpunkt för alla som besöker Sveriges näst största stad.
Britterna lovordar bland annat det breda urvalet av ost och charkuterier och beskriver det som "a gothic and glamorous brunch experience".

- See more at: Världens bästa hotellfrukost finns i Göteborg - Göteborg - Göteborgs-Posten
 

mha321

Medlem
Är det skillnad på det som de vunnit för vilket är deras brunch, och den frukost som serveras till de som bor där tro, trots att det pratar om frukost. Jag var inte speciellt imponerad av den vanliga frukosten, men nu var det visserligen ett tag sedan jag bodde där...
 

GBG

Medlem
Världens bästa är ju att ta i men roligt för Clarion och Göteborg.
Jag tycker att Nordic choice generellt sett har bra frukostar, förutom på några av hotellen i Norge.
 

olo

Medlem
När jag bodde på Post för 1,5 år sedan var frukosten bland de bättre i Sverige. Kan vara så att de inte orkat hålla uppe nivån?
 

Valley

Medlem
image.jpg
Del av Meridien, Hamburgs frukost
:)
Och till det, Sekt
 

rvarttinen

Medlem
Intressant: läge att ta en tur till Göteborg och prova frukostar..!.. men, undrar om de, The Mirror, varit på Vedema, Santorini. Vedema och W i Barcelona är bland det bästa i frukostväg jag upplevt. Båda har champagne till buffén... Le Meridien i Hamburg är också en mycket bra buffé. Bodde där inför BC-träffen i höstas...
Mest omfattande: Constance Moofushi ... och bra! Ingen champagne till buffén, men de tar säkert fram en flaska om man ber om det...
 
Toppen