Senaste nytt

Bästa sajt att boka hotell billigt?

Jag har sett lite olika förslag på bokningssajter här på BusinessClass - personligen har jag använt Hotels.com en hel del dom senaste åren men har upptäckt att det rätt ofta går att hitta billigare på andra sajter.

Vilka sajter använder ni? Och varför?
 

lars

Medlem
Priceline eller Hotwire för USA - bidding. Har testat flertalet gånger (förutom NYC) och fått riktigt bra deals. Vill dock understryka att jag endast använt det i kombination med BetterBidding.com där du kan lista ut ungefär vilket hotell du biddar på.
 

JacobGBG

Medlem
Som Lars nämner så ger Hotwire/Priceline de bästa priserna när man nyttjar deras "opaque booking" dvs, du vet inte vilket hotell du får enbart klass och generellt område. Med dessa siter så kan man också räkna med att man hanteras lite osm en andra rangens gäst och eliminerar alla chanser på att få poäng eller så.

Jag använder för den mesta hotellsökning och jämförelser KAYAK - Cheap Flights, Hotels, Airline Tickets, Cheap Tickets, Cheap Travel Deals - Compare Hundreds of Travel Sites At Once de har också väldigt fiffiga sorters prislarm och massa andra funktioner som förbättrar ens sökande.
 

jth

Medlem
Själv har jag också använt hotels.com men jag har inte jämfört så mycket, i den mån jag har jämfört tycker jag deras priser ligger i samam nivå som man kan få om man bokar direkt via hotellens hemsidor eller via deras egna bokningssystem.
Dock är priceline populärt bland amerikaner, oftast får man bra pris om man söker på bara standard och område, läser man dessutom på flyertalk så brukar många göra "smarta" sökningar med sådana parametrar att man i princip kan gissa sig till vilket hotell de kommer ge en då det kanske finns 1-2 alternativ som uppfylelr kraven.
 

tourist

Medlem
Jag föredrar att ha avbokningsbara hotellnätter, så jag använder inte hotwire eller priceline. Jag håller med om att TravelZoo är bra för USA, men även de stora kedjornas egna sajter (om man vill samla hotellpoäng och/eller inte tycker att det är tråkigt att bo på kedjehotell).
 

Gnopps

Medlem
Precis som andra säger är det sällan billigare än att själv bjuda på Priceline.com (en annan bra sida för att hjälpa dig när du bjuder är biddingtraveler.com - jag använder den i kombination med betterbidding.com). Hotwire.com är ofta en bra utgångspunkt för att se ungefär vad prisnivån är, dock brukar som sagt Priceline ofta (men inte alltid) vara biligare.

Annars gäller att kolla på så många sidor man har tid till. Kollar du på travelzoo.com, kayak.com, tripadvisor.com (där finns ibland specialerbjudanden), en lokal resebyrå i ankomstlandet samt hotellets egen sida kan du ofta vara rätt säker på att ha hittat lägsta priset. Är det ett hotell med många resenärer från Sverige så kolla också med en svensk resebyrå.

Har du mycket tid kan det också vara värt att utnyttja bästa-pris garantin på Expedia.com, det ger ofta 50 Dollar i rabatt.
 
Det blev mycket USA inspirerat här - jag gissar att auktionerna endast fungerar där?

Om jag ska hitta bra pris på hotell i Singapore - säg bästa pris för Ritz-Carlton Millenia, vad gäller då?
 

rvarttinen

Medlem
Brukar ofatst boka hotell via kedjornas egna sajter, ex.vis.:
- SPG.com, för Sheraton, Four Seasons, Le Meridien, W, Luxury Collection, etc.
- Accor/A-club, för Sofitel, Mercure, etc.
- SLH, Small Luxury Hotels of the World

... de bruakr ha bra "offers", framför allt om en samlar 'poäng' på t.e.x. SPG. Om du dessutom lägger upp vissa 'favoriter' så brukar det komma extra erbjuanden. Sofitel har ofta intressanta erbjudanden, framförallt när det gäller helger odyl.
Kedjorna (SPG o SLH) hävdar i alla fall att de själva ska erbjuda de bästa priserna. Sofitel har speciella 'Internet'-priser .... rum som bara går att boka via deras webplats.
 
Toppen