Senaste nytt

Hur hitta Singapore airlines award med eurobonuspoäng?

Impendill

Medlem
Som rubriken lyder undrar jag om det är möjligt att boka en awardresa hos SQ med EB-poäng?
Har sökt som en dåre men varken hittat info eller award.

Tips mottages tacksamt.
 

Dr. Miles

Expert
Som rubriken lyder undrar jag om det är möjligt att boka en awardresa hos SQ med EB-poäng?
Har sökt som en dåre men varken hittat info eller award.

Tips mottages tacksamt.
Du kan boka bonusresor som innehåller Singapore Airlines flygningar med SAS EuroBonus poäng.
Observera att det inte går att boka First class award på Singapore Airlines flygningar som flygs med Boeing 777-300ER eller Airbus A380.

Däremot att söka awardplatser på Singapore Airlines flygningar kan vara knepigt.

United Mileage Plus webbsida visar inte Singapore Ailrines flygningar när man söker bonusresor.
ANA Mileage Clubs webbsida visar men den är seg efter uppdatering av sidan.
Du kan också söka med Air Canada Aeroplans webbsida.
 
Jag försökte nyss söka efter Singapore Airline Star Alliance Award-biljetter hos Singapore Airlines och Air Canadas hemsidor och blev ombedd att logga in för att kunna söka. Räcker det att jag registrerar mig hos antingen Krisflyer eller Aeroplan för att kunna söka eller måste jag kreditera miles först för att få lov att söka?
 

Harnos

Medlem
Jag försökte nyss söka efter Singapore Airline Star Alliance Award-biljetter hos Singapore Airlines och Air Canadas hemsidor och blev ombedd att logga in för att kunna söka. Räcker det att jag registrerar mig hos antingen Krisflyer eller Aeroplan för att kunna söka eller måste jag kreditera miles först för att få lov att söka?
Använder Aeroplan utan några miles, Krisflyer har jag aldrig använt.
 

karho

Medlem
Även Lifemiles går att använda. Gratis att registrera sig och sen söka platser, dock en hemsida som lämnar en del att önska.
 

HON-II

Medlem
Jag var nyss med om något konstigt. Jag försökte i veckan att boka en awardbiljett för en familjemedlem SIN-SYD t.o.r. i september i C eller F med SQ. Det fanns inga biljetter att tillgå inom Krisflyer, men när jag ringde Miles & More supporten kunde jag boka platser (bl.a. i A380:an). Det hela kan tolkas som om SQ är snåla med award platser i Krisflyer för flyg som startar i SIN, och de vill få folk att köpa deras flyg till de upptrissade Singaporepriserna (som generellt ligger mycket högre än motsvarande SQ biljetter som köps i vissa europeiska länder, asiatiska grannländer eller Australien).
 
Hos Aeroplan fick jag ett felmeddelande om att jag inte kunde boka en enkelresa så jag gick vidare till Krisflyer istället. När jag söker kommer det upp tre kategorier av biljetter: "Saver", "Standard" och "Full". Är alla dessa tre kategorierna bokningsbara för Eurobonuspoäng eller är det som hos United att endast "Saver" är bokningsbara för Eurobonuspoäng?
 

Dr. Miles

Expert
Hos Aeroplan fick jag ett felmeddelande om att jag inte kunde boka en enkelresa så jag gick vidare till Krisflyer istället. När jag söker kommer det upp tre kategorier av biljetter: "Saver", "Standard" och "Full". Är alla dessa tre kategorierna bokningsbara för Eurobonuspoäng eller är det som hos United att endast "Saver" är bokningsbara för Eurobonuspoäng?
Du måste söka tur och retur med Aeroplan.
Om bonusresan inte är till/från Nordamerika, kan man inte boka enkelvägs Star Alliance bonusresa, därför får du felmeddelande.

Observera att Aeroplan visar inte Singapore Airlines First / Business award tillgänglighet på flygningar som flygs med Airbus A380 eller Boeing 777-300ER.
 
Om bonusresan inte är till/från Nordamerika, kan man inte boka enkelvägs Star Alliance bonusresa, därför får du felmeddelande.
Är denna regel specifik för Aeroplan eller gäller det Eurobonus också? Min tanke var att boka en enkelresa från Ho Chi Minh City till Köpenhamn för Eurobonuspoäng och passa på att cirkulera runt lite (Phnon Pehn/Singapore/Bangkok/Kuala Lumpur, etc dock max 4 segment totalt) innan jag tar Thai Airways hem.
 
Toppen