Senaste nytt

Hur är Edelweiss business class vs Swiss business class?

För att uppnå *A-guld(med A3) tänkte jag att åka ARN-ZRH-BKK med Swiss i Business ena vägen och turist andra. När jag får upp alternativen står bolaget Edelweiss med. Hur står sig deras Businessprodukt jmf med Swiss?

Simma lugnt!
 

Senator

Moderator
För att uppnå *A-guld(med A3) tänkte jag att åka ARN-ZRH-BKK med Swiss i Business ena vägen och turist andra. När jag får upp alternativen står bolaget Edelweiss med. Hur står sig deras Businessprodukt jmf med Swiss?

Simma lugnt!

Du kommer troligen inte får *Guld via A3 om du reser på en Swiss flygning som flygs av Edelweiss. Detta bolag ägs numera av Swiss och flyger på charter destinationer och i vissa fall, åt Swiss på "vanliga" rutter om Swiss har kapacitetsbekymmer.
 

Jonas C

Medlem
Det beror väl på. Är det en codeshare får man inga poäng. Är flighten operated on behalf of SWISS ska det räknas som en vanlig *A flight. Om inte jag minns helt fel.
 

Senator

Moderator
Det beror väl på. Är det en codeshare får man inga poäng. Är flighten operated on behalf of SWISS ska det räknas som en vanlig *A flight. Om inte jag minns helt fel.

Det finns några "wet lease" rutter där Swiss inte har kapacitet och därmed "outsourcar" till Edelweiss. T.ex. har det funnits på ZRH-AMS vid tillfällen.

Dock uppfattar jag att Kalle A funderar på en Mileage Run (long haul) med en väg i affärsklass och en väg i ekonomiklass (t.ex. BKK) och på alla långsträckor finns nog inte detta.
 
Helt rätt, Senator, MR på gång för guld i A3. För att få med mig min bättre hälft och begränsad budget får man hitta dom gyllene medelvägarna. :)

PS. Nån som vet hur man ändrar nick?
 

Jonas C

Medlem
Skulle föreslå att du höll dig borta från Edelweiss. Såhär ser iaf deras Business Class ut:

aboard-business.jpg
 

Dr. Miles

Expert
De som tänker sig att boka SWISS biljett till Tokyo, var aktsam.

2 avgångar per vecka förutom dagliga SWISS opererad Zurich-Tokyo NRT v.v. kommer att opereras av Edelweiss nästa sommar.

(Källa: Airlinesroute.net)
 
Toppen