Senaste nytt

Nu möjligt att välja sittplats i SAS GO vid bokning för 99-300kr

Dr. Miles

Expert
OK bokningen var för gammal.
Det var en bonusresa för 10000 poäng till Tyskland.
Bokningen gjordes när personen var EBS.
Jag ringde guldsupporten och på bonusresor kan de inte ändra till EBG.
Prova att lägga till (uppdatera) ditt SAS EuroBonus nummer på Wideroes webbsida.
Kan det hända att du kan välja sätet gratis efter uppdatering av FFP nummer.
 

Juraj

Medlem
Kunde förboka sittplats gratis i SAS GO på en kommande bokning. Har mitt TK*G inlagt i bokningen. Sittplatsbokning är normalt bara gratis för EBG/EBD, så är det möjligtvis en glitch i systemet där det tillåter alla *G att boka plats gratis?

Kan bekräfta att TK*G fortfarande ger möjlighet att förboka sittplats gratis i Go (till och med Go Light). Hade först inget bonuskort inlagt i bokningen och då var det inte gratis, men när kortet lades in så blev det gratis.

Det står dock fortfarande 0 gratis bagage trots att man får checka in en väska som Star Gold.
 

igelkotten

Medlem
Testade precis med Miles & Bonus Gold inlagd och SAS ville ta 129 kr per säte. Är även en ungdomsbiljett, så det verkar inte ingå sittplats i den biljetten längre heller.

Ska testa igen imorgon bitti.
 

FilipJ

Medlem
Jag och tjejen skall mötas upp på ARN på fredag för att därifrån flyga sista leget tillsammans. Jag har EBG, hon EBS. Är enda (säkra) alternativet om vi vill sitta bredvid varandra att hon betalar för att boka en plats och att jag tar den bredvid?
 

palmen

Moderator
Jag och tjejen skall mötas upp på ARN på fredag för att därifrån flyga sista leget tillsammans. Jag har EBG, hon EBS. Är enda (säkra) alternativet om vi vill sitta bredvid varandra att hon betalar för att boka en plats och att jag tar den bredvid?
Vill ni vara 99,9% säkra så ja.
Nu framgår det inte vart ni ska åka men det är ytterst sällan som kabinen är "smockfull" med seatade passagerare när online checkin öppnas. Man kan checka in 36h innan sin flight online och då finns det allt som oftast väldigt mycket platser att välja.
Jag skulle gjort så i alla fall, alternativt om det mot förmodan är så fullt att det inte går, boka två gångplatser nära varandra så går säkert någon med en mittplats med på att byta till en gångplats (förutsatt att den personen inte åker med någon vid fönstret).

Häng på låset vid online checkin är mitt tips, skulle bli väldigt förvånad om ni inte kan välja platser bredvid varandra då när man reser i SAS GO.
 

samet

Medlem
Jag och tjejen skall mötas upp på ARN på fredag för att därifrån flyga sista leget tillsammans. Jag har EBG, hon EBS. Är enda (säkra) alternativet om vi vill sitta bredvid varandra att hon betalar för att boka en plats och att jag tar den bredvid?

Till nästa gång så bokar du båda biljetterna. Då kan du som Guld välja även hennes sittplats utan kostnad.
 
Toppen