Senaste nytt

Amenity kits i economy?

Har inte flugit long haul på länge och har ingen koll på hur det är med amenity kits numera. Delas något sådant ens ut i economy längre?

Tänker mig då främst ögonmask, öronproppar med möjlighet att låna en kudde och filt. Eller är det bättre att se till att ha inhandlat allt sådant innan? Åker med BA till YVR om några veckor och vill vara förberedd.
 

agehall

Medlem
Jag har inte sett något mer än kudde och en tunn filt i economy. Möjligen kanske de kan ha öronproppar också, men det skulle jag inte räkna med.

Det enda som jag räknar med i economy, är en kudde, en filt och ett par hörlurar av något slag. Allt annat får man ta med sig själv.
 

Dr. Miles

Expert
Singapore Airlines delar(delade) också liten amenity kit till ekonomiklass passagerare på en lång flygning.
 

Bringman

Medlem
De gånger jag glömt ögonmask har jag fått en ombord efter att ha frågat snällt.

Skulle dock aldrig räkna med det.
 

Singapore

Medlem
Qatar Airways hade det när jag flög med dem. Om jag inte missminner mig innehöll det allting som du nämner. Men för att svara på dig fråga så skulle jag nog inte heller utgå från det och i synnerhet inte med västerländska flygbolag.
 
Last edited:

rob74

Medlem
Flög LHR-NAS med BA i Economy i januari 2010. Då fick man en liten påse med tandborste, tandkräm, eye shades, öronproppar och kanske något mer som jag inte minns nu. Men om de fortfarande delar ut detta vet jag inte.
 
Toppen