Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

F

FCT

Guest
Så i 340n kommer man ha fler C men färre Y jämfört med 330n? Hade det inte varit vettigare med samma konfig i alla plan?
I min värld är det vettigare med olika konfiguration då man har större möjlighet att anpassa val av plan mot rutt och beläggning.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag förstår absolut logiken i det hela. Anser dock att SAS med sin ganska begränsade flotta egentligen inte har så mycket möjlighet att planera i verkligheten. Däremot stor potential att skapa oreda (opup, downgrade, IDB) i händelse av störningar.

Ett flygbolag med en hub och/eller många flyg har betydligt större möjlighet att ruttoptimera.
 
F

FCT

Guest
Jag förstår absolut logiken i det hela. Anser dock att SAS med sin ganska begränsade flotta egentligen inte har så mycket möjlighet att planera i verkligheten. Däremot stor potential att skapa oreda (opup, downgrade, IDB) i händelse av störningar.

Ett flygbolag med en hub och/eller många flyg har betydligt större möjlighet att ruttoptimera.
De har väl ypperliga möjligheter att planera. Tex att HKG ska köras med A330, hade de inte vetat hade det lika bra kunna vara A340 med gammal utrustning hela tiden.
 
F

FCT

Guest
SAS har ju redan 2 olika kabinlayouter på A340, plus att man även har det inhyrda planet som har en tredje layout ;)
Är det värt att boka SAS PLUS i 2-4-2 konfiguration på A340? Tidtabellsmässigt är det bäst även om jag normalt sett föredrar Lufthansa.
Hur är första raden i denna konfig, någon som vet? Är benutrymme OK? IFE skiter jag i princip i då jag kör iPad.
Finns wifi på denna 2-4-2 kärra?
 

FFS

Medlem
Är det värt att boka SAS PLUS i 2-4-2 konfiguration på A340? Tidtabellsmässigt är det bäst även om jag normalt sett föredrar Lufthansa.
Hur är första raden i denna konfig, någon som vet? Är benutrymme OK? IFE skiter jag i princip i då jag kör iPad.
Finns wifi på denna 2-4-2 kärra?
Är det inte 2-3-2 i plus? Det är väl ingen maskin som har plus i 2-4-2. Den inhyrda maskinen som saknar plus har de väl slutat sälja plus på? Om det verkligen är 2-4-2 luktar det vanliga eko-stolar, då skulle jag säga att det inte är värt det
 

palmen

Moderator
Är det värt att boka SAS PLUS i 2-4-2 konfiguration på A340? Tidtabellsmässigt är det bäst även om jag normalt sett föredrar Lufthansa.
Hur är första raden i denna konfig, någon som vet? Är benutrymme OK? IFE skiter jag i princip i då jag kör iPad.
Finns wifi på denna 2-4-2 kärra?
2-4-2 är ju LAN-kärran och den plus-kabinen ger jag inte mycket för.
Benutrymmet är bättre än i economy, dock vet jag inte hur det är i jämförelse med den vanliga SAS Plus kabinen på de andra A340-planen.
Mig veterligen finns inte wifi på detta plan, och inte på något annat av de icke uppgraderade A340-planen (någon får gärna rätta mig om jag har fel).
 

Kimmen00

Medlem
2-4-2 är ju LAN-kärran och den plus-kabinen ger jag inte mycket för.
Benutrymmet är bättre än i economy, dock vet jag inte hur det är i jämförelse med den vanliga SAS Plus kabinen på de andra A340-planen.
Mig veterligen finns inte wifi på detta plan, och inte på något annat av de icke uppgraderade A340-planen (någon får gärna rätta mig om jag har fel).

LAN-kärrans plus är ett skämt även jämfört med gammal SAS-plus, vanliga economy-stolar och lika trångt som eco.. Var ganska bitter när jag fick den över till DC för ngt år sedan och efter sura brev till SAS-kundtjänst blev jag kompenserad med poäng.
 

palmen

Moderator
LAN-kärrans plus är ett skämt även jämfört med gammal SAS-plus, vanliga economy-stolar och lika trångt som eco.. Var ganska bitter när jag fick den över till DC för ngt år sedan och efter sura brev till SAS-kundtjänst blev jag kompenserad med poäng.
Vad jag hört ska PLUS-kabinen ha bättre benutrymme än GO-kabinen på LAN-planet. Har dock aldrig testat själv så kan inte svära på det.
Där LAN-planet används brukar inte SAS sälja plus över huvud taget, sen kan den alltid behöva flyga någon annan rutt än den planerade.
 
F

FCT

Guest
Den är schemalagd på CPH-ORD mycket nästa månad och där säljer de iaf Plus på den.
 
Toppen