Senaste nytt

Klargörande över SAS inrikes lounge Arlanda terminal 4

bricce

Medlem
Åkte till Malmö I veckan med SAS. Loungen är enligt mig fortfarande en besvikelse med dess utbud. Jämför med många andra inrikes Lounge och denna hållet låg klass.
 
J

JPMorgan

Guest
Åkte till Malmö I veckan med SAS. Loungen är enligt mig fortfarande en besvikelse med dess utbud. Jämför med många andra inrikes Lounge och denna hållet låg klass.

Eller så sänker du dina förväntningar det är ingen FCT. Beroende på dag och tid fyller det sin plats med ett lugnare ställe än terminalen med ett lätt sortiment av snacks, mat och dryck. Eller är du beredd att betala ett högre pris för en bättre lounge?
 

Chrille

Medlem
Eller så sänker du dina förväntningar det är ingen FCT. Beroende på dag och tid fyller det sin plats med ett lugnare ställe än terminalen med ett lätt sortiment av snacks, mat och dryck. Eller är du beredd att betala ett högre pris för en bättre lounge?
Jag tror också att man har hittat rätt nivå med det nuvarande serviceutbudet. Att beläggningen varierar och att det tidvis blir trångt går knappast att undvika.
 
Jag tror också att man har hittat rätt nivå med det nuvarande serviceutbudet. Att beläggningen varierar och att det tidvis blir trångt går knappast att undvika.
Såklart, men att bara ha en anställd på eftermiddagarna som ränner runt likt ett skållat troll är inte optimalt. Det som alltid får lida är städning av lokalen. Ser ut som det varit födelsedagskalas på mc donalds. Klart man kan förvänta sig att vuxna människor kan städa efter sig men det är ju fullt i alla papperskorgar långt över bredden konstant.
 

bricce

Medlem
Eller så sänker du dina förväntningar det är ingen FCT. Beroende på dag och tid fyller det sin plats med ett lugnare ställe än terminalen med ett lätt sortiment av snacks, mat och dryck. Eller är du beredd att betala ett högre pris för en bättre lounge?
Nej. Jag jämför med andra inrikes lounger inom star alliance. Utbudet är crap. Stället ok men blir snabbt välfyllt särskilt på morgonen.
 
J

JPMorgan

Guest
Nej. Jag jämför med andra inrikes lounger inom star alliance. Utbudet är crap. Stället ok men blir snabbt välfyllt särskilt på morgonen.

Jag förstår att du gör det. Däremot tycker inte jag det är rättvist att göra just den jämförelsen. Blir för mycket äpplen och päron då man inte spelar i samma liga som exempelvis Lufthnsa.
 
J

JPMorgan

Guest
Ok. Dags för SAS att börja spela i samma liga. Loungen på 5an har fått ett lyft tex.

Man konkurrerar med Norwegian. Såframt inte passagerare börjar bry sig om annat än att köpa billigaste möjliga biljett tror inte jag den dagen kommer. 5an är trots allt mest en ökning av yta något som troligtvis är svårt på 4an.
 
Toppen