Senaste nytt

SAS halverar trafiken från Linköping

Mikey1122

Medlem
SAS tar bort eftermiddagsturen mellan Köpenhamn och Linköping (och vice versa) från och med måndag den 26:e oktober. Kvar blir endast 05.55 ut från LPI och returen 22:50 från CPH. Det känns inget vidare tycker jag. Är den linjen alltså inte så lyckosam?
 
Inte förvånande. Ingen vill åka kl 12.55. Hade varit bättre med avgång kl 15 som i början. Har varit max 15 pers ombord de gånger jag har åkt i år. Jag är inte heller förvånad om SAS lägger ner linjen helt om ett år. Prissättningen gentemot KLM är helt okunnig. KLM tar ca 1900 kr t&r inom Europa. SAS hamnar aldrig under 2000 kr. Och man kan inte boka resor tex LPI-CPH-FRA-->världen med SAS, Lufthansa och andra *A-bolag till annat än superhöga priser. Varken på Uniteds eller Lufthansas webbsidor finns Linköping som sökbar destination.

Sen att man flyger ATR med Jettime "danish style" gör inte nån gladare.

Tyvärr inte den suveräna flygplatsens fel, utan inkompetenta SAS:s.
 
Last edited:

Mikey1122

Medlem
De ggr jag. Jämför så är KLM bra mycket dyrare om man inte stannar borta tre nätter eller mer. Men de kan nog vinna över mig om de statusmatchar kanske. Trist att behöva börja om liksom.
 

Alf

Medlem
Ja det är ett tydligt tecken på att linjen kommer att upphöra. Himla tråkigt i så fall för oss i denna region. Jag trodde faktiskt på SAS satsning. Men med en tur mitt på dagen istället för på sen em är det ju klart att man inte får ihop det.
 

011430121

Medlem
SAS tar bort eftermiddagsturen mellan Köpenhamn och Linköping (och vice versa) från och med måndag den 26:e oktober. Kvar blir endast 05.55 ut från LPI och returen 22:50 från CPH. Det känns inget vidare tycker jag. Är den linjen alltså inte så lyckosam?
Hur långt uppehåll får besättningen? Känns som om det blir ett stopp på 6 timmar med max 4 timmars sömn eller ett stopp på 30 timmar.
 
J

JPMorgan

Guest
Prissättningen gentemot KLM är helt okunnig. KLM tar ca 1900 kr t&r inom Europa. SAS hamnar aldrig under 2000 kr.

Aldrig och aldrig. Första destinationen jag kollade hamnade SAS på 1750 kr. Ps för samma datum tar KLM minst 4337 kr.
Skärmavbild 2015-08-27 kl. 01.11.02.png

SAS 1839 kr KLM 5340 kr väljer jag att flyga hem 24e med KLM blir priset 1918 kr. Aldrig och aldrig.
Skärmavbild 2015-08-27 kl. 01.16.55.png

SAS 5874 kr som billigaste i Oktober till Tokyo. KLM 8171 kr. Aldrig och aldrig.
Skärmavbild 2015-08-27 kl. 01.26.59.png

SAS 1878 kr till Paris. Känner på mig att KLM är dyrare.2051 kr.
Skärmavbild 2015-08-27 kl. 01.30.59.png
 
Last edited by a moderator:

agehall

Medlem
Att de tar bort flighten på eftermiddagen tycker jag inte är så konstigt. Det de borde göra är nog att ha flighten CPH-LPI något tidigare på kvällen så kan det nog bli bra ändå.
 
Aldrig och aldrig. Första destinationen jag kollade hamnade SAS på 1750 kr. Ps för samma datum tar KLM minst 4337 kr.
Visa bifogad bild 40526

SAS 1839 kr KLM 5340 kr väljer jag att flyga hem 24e med KLM blir priset 1918 kr. Aldrig och aldrig.
Visa bifogad bild 40527

SAS 5874 kr som billigaste i Oktober till Tokyo. KLM 8171 kr. Aldrig och aldrig.
Visa bifogad bild 40528

SAS 1878 kr till Paris. Känner på mig att KLM är dyrare.2051 kr.
Visa bifogad bild 40529
Testa att söka på en destination dit SAS inte flyger själva ;)
 
J

JPMorgan

Guest
Testa att söka på en destination dit SAS inte flyger själva ;)

Jag förstår att du vill peka på det dåliga. En person som dig blir aldrig nöjd oavsett hur många avgångar det hade funnits för det finns alltid något att klaga på. Linköping är väl inte mer speciel än Luleå, Umeå och Sundsvall som har sammma typ av pris eller högre. Blev det någon rättighet att flyga för samma pris som Stockholmare?

Man brukar säga åt flygvärdinnor som gnäller att byta jobb. Jag tycker du borde flytta om det inte passar.
 
Toppen