Senaste nytt

Bermuda

Jag har en knapp vecka inplanerad i Bermuda i September och har inte hunnit göra så mycket research. Någon som har varit där? Vad ska man göra och vad ska man inte göra? Var finns de bästa stränderna, dykningen, restaurangerna etc?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
tri.001.jpg

:D
 

Kimmen00

Medlem
Vi var där förra sommaren med familjen.. Bermuda var faktiskt väldigt grymt!
Finns massor att se och göra.
Grym snorkling och dykning, finns flera bra vrak att dyka vid.
Går massor av snorkeltrippar runt till olika små öde öar.

Horseshoe Bay är ju den mest kända stranden.. och så även den mest knökfulla med horder av turister, NÄR kryssningsbåtarna kommer in. Både Royal och Norwegian kör och kommer in på tisdagar och åker torsdagar så de dagarna ökar befolkningen på ön med 10000 typ.

Warwick Beach och den närliggande Jobsons Cove tyckte vi var bäst, dels väldigt bra snorkling nära stranden (för barnen), dels låg Jobsons skyddad så den var väldigt lugn. Annars kunde det vara en del vågor när man var ute och snorklade/dök. Mycket bra sikt i vattnet, lätt 10-15 meter.

Vi åkte till HMS Vixen (vrak).. dock många snorklare/dykare där så det var trångt i vattnet men häftigt vrak, bra dyk.
Vi tog en dyktur också som åkte ut till olika siter. Finns uppsjö av info på nätet.

Vackert, varmt, stark sol, lite kargt.. ganska dyr ö för övrigt (mat och dryck). Det är inte en fattig karibisk ö utan den är ganska så rik och centrum för massor av försäkringsbolag etc

mvh
 
Vi var där förra sommaren med familjen.. Bermuda var faktiskt väldigt grymt!
Finns massor att se och göra.
Grym snorkling och dykning, finns flera bra vrak att dyka vid.
Går massor av snorkeltrippar runt till olika små öde öar.

Horseshoe Bay är ju den mest kända stranden.. och så även den mest knökfulla med horder av turister, NÄR kryssningsbåtarna kommer in. Både Royal och Norwegian kör och kommer in på tisdagar och åker torsdagar så de dagarna ökar befolkningen på ön med 10000 typ.

Warwick Beach och den närliggande Jobsons Cove tyckte vi var bäst, dels väldigt bra snorkling nära stranden (för barnen), dels låg Jobsons skyddad så den var väldigt lugn. Annars kunde det vara en del vågor när man var ute och snorklade/dök. Mycket bra sikt i vattnet, lätt 10-15 meter.

Vi åkte till HMS Vixen (vrak).. dock många snorklare/dykare där så det var trångt i vattnet men häftigt vrak, bra dyk.
Vi tog en dyktur också som åkte ut till olika siter. Finns uppsjö av info på nätet.

Vackert, varmt, stark sol, lite kargt.. ganska dyr ö för övrigt (mat och dryck). Det är inte en fattig karibisk ö utan den är ganska så rik och centrum för massor av försäkringsbolag etc

mvh
Härligt, det låter som om jag kommer få en skön tid där!
Jag duckar gärna för de värsta turistställena, så det låter som jag ska hålla mig borta från Horseshoe Bay. Men vi kommer att bo precis bredvid så lär väl svänga förbi i alla händelser.
Några restauranger som du rekommenderar (eller som jag ska hålla mig borta ifrån)?

Mitt tips är att kolla in här: Bermuda - Lonely Planet
Lonley Planet är grymma, ska kolla!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

SvartMjolk

Medlem
Knycker denna tråd då vi planerar åka dig. Någon som har något mer att lägga till? Jag har läst lite som tyder på att man inte kan hyra bil. Är det svårt att ta sig runt utan bil?

@Jakob Österberg Hur var din upplevelse?
 
Knycker denna tråd då vi planerar åka dig. Någon som har något mer att lägga till? Jag har läst lite som tyder på att man inte kan hyra bil. Är det svårt att ta sig runt utan bil?

@Jakob Österberg Hur var din upplevelse?
Den var trevlig, men där vi rörde oss var det förbannat dyrt. Det går inte att hyra bil så man behöver transportera sig med taxi, shuttle, moped eller cykel. Att hyra en cykel i en vecka kostar ungefär vad samma cykel skulle kosta att köpa hemma dock och lite vanskligt att cykla på de större vägarna. Taxi var inte heller billigt så ladda upp plånboken om du vill ta dig runt.

Vi var och åt på Rosewod Tucker's point som var förbaskat trevligt. Vi bodde inte där men kan tänka mig att det höll bra klass i likhet med restaurangerna. En annan bra restaurang var Henry VIII. Vi bodde på The Fairmont som var helt ok, bra för att vara en klassisk resort. Dykningen var bra överallt men priserna varierade ganska mycket - från dyrt till jättedyrt. Själva city var inte särskilt mycket att se.

Loungen på flygplatsen kan vara värd ett besök på så sett att det är den sämsta lounge jag varit i.

Men på det stora hela är Bermuda en trevlig och dyr ö.
 
Toppen