Senaste nytt

Miami/Nassau med Star Alliance - Eurobonus i Business

gusten

Medlem
Planerar att casha in mina ca. 235.000 EB poäng genom att ta fru och spädbarn till MIA i Januari, 2016, troligen tre veckor med utresa från ARN/CPH. Slutmålet är Bahamas, men det köpes nog separat.

Allra helst ville jag åka Business, med byte t e x i ZRH eller FRA, men si det var omöjligt att hitta C stolar för poäng både på ut och hemresan. Det finns platser i Economy, men ni förstår ju: jag tycker INTE om att sitta där bak på long-haul, särskilt inte på natten

Så - vad göra? Alla uppslag välkomna.
 

Kimmen00

Medlem
Finns dock massa sätt att komma till Miami.
Med Air Canada som ovan nämnt, går nästan varenda dag i januari, Swiss har platser till Miami (zrh-mia kl 0950) tis-tors i veckorna, även Tap från Lissabon.. obs att dessa kan kräva övernattning!

Finns tex från London med UA i princip varje dag också.

Kolla på United.com och sök.. sträcka för sträcka så skall det inte vara stora problem att få ihop
 
S

SPG1

Guest
Äh. Droga dig lite. Åka över pölen där bak är ju bara en cityhopper.
Plus att dit brukar det vara dag flighter så det blir bara natt hemåt
 
F

FCT

Guest
Tror ej awardplatser är släppta till Miami i C-klass än.. (Lufthansa).. brukar vara 3 månader framåt.
Nej Lufthansa släpper award till både partner och M&M nästan ett år i förväg. Tillgänglighet är en annan sak.

Som SEN är det vidöppet. Sökning är för två personer.
image.jpg

Med EuroBonus är nog bästa tipset att hitta något med United över Atlanten, eller acceptera SAS plus?
 
Last edited by a moderator:

gusten

Medlem
Äh. Droga dig lite. Åka över pölen där bak är ju bara en cityhopper.
Plus att dit brukar det vara dag flighter så det blir bara natt hemåt

Hehe... Brukar på privata resor vara ganska "drogad" även i Business, men nej... Bakom skynket... Det tar emot.
 
Toppen