Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Luke

Medlem
Hej! Ni som har SAS Amex kortet, har ni fått månadens poäng överförda till SAS (alltså en överföring under Aug)? Jag har inte fått detta, men har också bytt ifrån Premium till Elite under månaden så jag misstänker att det kan ha med saken att göra...
 

bnr

Medlem
Sweepen har gjorts för aug (har bryt runt 20 varje månad), kommer dock ihåg att någonting var lite galet med sweepen när jag bytte till Elite i början av året.
 

riba

Medlem
Jag hade samma issue när jag bytte, kom som vanligt månaden efter.
Jag lade ett case att de skulle köra en manuell överföring men det hände aldrig ...
 

Luke

Medlem
Tack för snabba svar! Misstänkte att det kunde vara så, det låter som jag får avvakta tills nästa månad och att det borde falla på plats då.
 

lars

Medlem
Ursäkta min oförmåga att använda sökfunktionen, men jag är grovt jetlaggad efter USA-trippen som avslutades med den intressanta "Oljelinjen" från Houston:

Jag har AMEX Premium och har en spend på 300k+ efter 7 månader. Tänkte bara bekräfta om det går att "uppgradera" till AMEX Elite och således få en extra 2-4-1, och isåfall om detta måste göras manuellt genom att kontakta AMEX?

o_O
 

Viking75

Medlem
Ursäkta min oförmåga att använda sökfunktionen, men jag är grovt jetlaggad efter USA-trippen som avslutades med den intressanta "Oljelinjen" från Houston:

Jag har AMEX Premium och har en spend på 300k+ efter 7 månader. Tänkte bara bekräfta om det går att "uppgradera" till AMEX Elite och således få en extra 2-4-1, och isåfall om detta måste göras manuellt genom att kontakta AMEX?

o_O
Det kan gå! Ring Amex och säg som det är så tror jag nog att du kan ha lite tur och få en "extra" voucher på köpet till ditt nya kort. Lycka till!
 

RickardG

Medlem
Ursäkta min oförmåga att använda sökfunktionen, men jag är grovt jetlaggad efter USA-trippen som avslutades med den intressanta "Oljelinjen" från Houston:

Jag har AMEX Premium och har en spend på 300k+ efter 7 månader. Tänkte bara bekräfta om det går att "uppgradera" till AMEX Elite och således få en extra 2-4-1, och isåfall om detta måste göras manuellt genom att kontakta AMEX?

o_O
Ja det går, så gjorde jag själv förra året.
 
Jag har nu läst igenom hela tråden, men blir inte klokare. Min kvalificeringsperiod löper 1 sept-31 Aug. Är för närvarande EBS, med 9 resor kvar till Guld, vilket jag inte hinner med. Har dock 20000 kvar i baspoäng till Guld så jag gjorde i morse en uppgradering av mitt Amex Premium till Elite, i hopp om att hinna få in poängen innan månaden är slut.
Hur snabbt brukar detta gå? Har sett allt från en dag till någon vecka.
Gjorde allt online ska tilläggas.
 

Orren

Medlem
Jag har nu läst igenom hela tråden, men blir inte klokare. Min kvalificeringsperiod löper 1 sept-31 Aug. Är för närvarande EBS, med 9 resor kvar till Guld, vilket jag inte hinner med. Har dock 20000 kvar i baspoäng till Guld så jag gjorde i morse en uppgradering av mitt Amex Premium till Elite, i hopp om att hinna få in poängen innan månaden är slut.
Hur snabbt brukar detta gå? Har sett allt från en dag till någon vecka.
Gjorde allt online ska tilläggas.
Jag fick mina baspoäng efter 4 dagar från att jag skickade in värvningsblanketten med snigelpost. Har du tur hinner du få det innan perioden är slut... Borde det inte gå snabbare om man gör det online? Bör tilläggas att jag är nykund.
 

EBGGOT

Medlem
Jag har nu läst igenom hela tråden, men blir inte klokare. Min kvalificeringsperiod löper 1 sept-31 Aug. Är för närvarande EBS, med 9 resor kvar till Guld, vilket jag inte hinner med. Har dock 20000 kvar i baspoäng till Guld så jag gjorde i morse en uppgradering av mitt Amex Premium till Elite, i hopp om att hinna få in poängen innan månaden är slut.
Hur snabbt brukar detta gå? Har sett allt från en dag till någon vecka.
Gjorde allt online ska tilläggas.

Ganska säker på att det går igenom och du blir EBG. Existerande kunder brukar få snabb process ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen