Senaste nytt

Vad sätter gränserna för award ticket hos Dividend Miles?

twiggs

Medlem
Hej!
Jag får ofta av mina barn höra att jag jämt är ute och reser medan de får sitta i skolbänken. Så jag tänkte förbereda en riktig djävulsk resa för barnen till mina föräldrar i Bosnien-Hercegovina, där de ska få in så absolut många flygningar som möjligt (flera övernattningar på flygplatser är bara ett plus!). Gärna något i stil med GOT–CPH–ARN–FRA–ZRH–STR–VIE–ZAG–SJJ eller ännu krångligare och mer omständigt.

Har ringt en resebyrå men biljetterna ligger på över 20' per huvud med alla flygningar (=allt för dyrt!). 25' poäng för en resa inom Europa låter däremot riktigt bra om man skulle kunna ställa till den hur som helst.

Jag undrar om någon skulle kunna tänka sig att hjälpa mig att svara på hur krångligt man får lov att flyga, ANA kan jag hantera själv, så jag behöver bara svar på hur många flygningar som får ingå, om det är någon begränsning i längd jämfört med direktsträcka osv. Allt man behöver veta helt enkelt.

Efter kanske 12-20 flygningar i Economy och ett antal nätter på flygplatser så undrar jag om det kommer att bli något tjat att jag är ute och reser.



Vänligen
Twiggs :eek: :confused:
 

Dr. Miles

Expert
Jag har lyckats att klämma in 10 flygningar på en returresa till Asien med US Dimvidend Miles.
Sedan tycker jag att det blir nog svårt att få dem att acceptera 8-10 flygningar inom Europa.
 

twiggs

Medlem
Jag har lyckats att klämma in 10 flygningar på en returresa till Asien med US Dimvidend Miles.
Sedan tycker jag att det blir nog svårt att få dem att acceptera 8-10 flygningar inom Europa.

Men det finns inget reglemente, utan det är alltså agentens dagsform som styr – eller finns det uppsatta regler?
 

Dr. Miles

Expert
Men det finns inget reglemente, utan det är alltså agentens dagsform som styr – eller finns det uppsatta regler?

Jag trodde att det var max 8 segments per bonusresa innan jag fick min bonusresa för att begränsning av e-ticket är 4 segments per e-ticketnummer.

Jag kunde dock, som du säger, inte hitta någon skriftig regler om max segments per bonusresa.
 

Jonas C

Medlem
Expedia finns ju alltid. Tror nog att du kan hitta den resplanen som open-jaw för rimlig summa.
Och med natt på flygplatsen, vad avser du då? Marriott, eller lära ungarna det hårda livet att spendera natten på ett terminalgolv ;)
 

Gnopps

Medlem
Inom Europa lägger de flesta flygbolag på bränsletillägg á €10-40 per segment, lägg därtill internationella flygskatter. Därför blir det nog mer förmånligt med en bonusbiljett där du slipper bränsletillägg. Är du intresserad av en betald biljett kan jag hjälpa till att leta.
 

twiggs

Medlem
Inom Europa lägger de flesta flygbolag på bränsletillägg á €10-40 per segment, lägg därtill internationella flygskatter. Därför blir det nog mer förmånligt med en bonusbiljett där du slipper bränsletillägg. Är du intresserad av en betald biljett kan jag hjälpa till att leta.

Jaha, jag hade förstått det som att US inte tog ut något bränsletillägg. Men hur som helst, även om en agent tillåter min routing så behöver jag betala mellan 10 och 40 euro för varje segment per barn + internationella flygskatter. Min plan blev alltså betydligt tråkigare eftersom det inte kan klämmas in lika många flygningar plus att den blev ordentligt dyrare. Jag får nog ta och använda poängen till någon annan resa... :(
 

henrik l

Medlem
Har du gott om poäng kan du väl köra en sväng via Asian eller Usa. Några dagar i en storstad och sedan en stop-over på din huvuddestiantion.
 
Toppen