Senaste nytt

SAS Guppbokning

Någon som har erfarenhet av att boka med SAS Gruppbokning? Vi (mitt kära jobb) skall boka 15 personer ARN-LHR-ARN vid åtta tillfällen under de närmsta 6-7 månaderna.

Kruxet är att SAS har ett formulär på nätet som endast ger en möjlighet till att boka ett tillfälle. Trots att vi skriver att det är åtta tillfällen får vi bara offerter på ett tillfälle. När vi svarar på mejl (enda sättet att kommunicera med dem vad vi förstått) så får vi svar av någon ny på gruppsälj och hen börjar i princip om från början istället för att lyssna på vad vi skriver till dem.

Det skulle underlätta enormt om det gick att prata med en person, känner någon till om det ens finns något telefonnummer till SAS Gruppbokning? Har ni upplevt samma problem? Har ni några tips på hur vi kan få processen att löpa på bättre?
 

agehall

Medlem
Är det inte bättre att bara boka alla var för sig? Jag tror inte du vinner jättemycket på att göra en gruppbokning.
 
A

Aurora

Guest
Jag tror inte du vinner jättemycket på att göra en gruppbokning.

Du kan vinne bra mye skal jeg fortelle deg, jeg har gjort noen gruppebookinger. Bl.a skulle jeg booke en hel skoleklasse fra Tromsø til Reykjavik. Kontaktet SAS gruppesalg direkte på epost og fikk et knallgodt tilbud som var mye lavere enn utsalgspris for enkeltperson.

Håper du får kontakt med noen @Peter Hagander - du har ikke muligheten til å kontakte noe gull/diamantmail?
 
Du kan vinne bra mye skal jeg fortelle deg, jeg har gjort noen gruppebookinger. Bl.a skulle jeg booke en hel skoleklasse fra Tromsø til Reykjavik. Kontaktet SAS gruppesalg direkte på epost og fikk et knallgodt tilbud som var mye lavere enn utsalgspris for enkeltperson.

Håper du får kontakt med noen @Peter Hagander - du har ikke muligheten til å kontakte noe gull/diamantmail?

Den offert vi fått på första resan ser ut att vara billigare än om vi bokar själva en och en. Dessutom kan vi ju inte se vad den sista biljetten kostar när vi börjar att boka (ja, det går att boka av inom 24h om det blir för dyrt, vet det). Så det hade varit grymt att ha koll på vad det hela kostar när vi börjar att boka.

Jo, jag är ju EBG så det skulle ju kunna vara ett alternativ att kontakta dem å be om hjälp att få till en bra dialog.
 

agehall

Medlem
Fast om vi bortser från pris (för jag har raka motsatta erfarenheten där - gruppbokningar har alltid varit dyrare) - vad vinner man då?
 

Wendestam

Medlem
Jag ringde vanliga supporten och blev sedan uppringd av en från gruppbokningen. Annars kan du prova detta nummer som jag hittade på sas.se.

upload_2015-8-20_14-9-6.png
 
Fast om vi bortser från pris (för jag har raka motsatta erfarenheten där - gruppbokningar har alltid varit dyrare) - vad vinner man då?
Priset är för oss viktigt i detta fall. Men vi vinner oxå viss flexibilitet på biljetterna, vilket är viktigt i detta fall.
Jag tänker att 120 tur och returer borde ge bättre pris om vi köper dem i bulk än om vi köper dem en och en.
 
Toppen