Senaste nytt

SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

obs

Medlem
Har lige set denne forside på sas.dk:

SAS_LAX_20150819_2.jpg


Men det skulle ikke undre mig hvis dette er en fejl, eller at dette kun er prisen for svenske kunder...
 

mha321

Medlem
On topic: Jag tycker det ska bli mycket intressant att se hur det här går. SAS är aggressiva nu och satsar stort. Jag har ingen som helst känsla för om det kommer att lyckas eller inte, men man kan väl iaf säga att denna strategi är ett trendbrott och med tanke på hur det gått tidigare för SAS så skadar det väl inte att testa...
Ja, det känns faktiskt som de äntligen åtminstone delvis har lämnar strategin att "bromsa sig ur en uppförsbacke". Vi får se om det funkar långsiktigt, och det är klart att det inte är perfekt, men nu händer det ju faktiskt saker!
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Johan Hbg

Medlem
Ja, det känns faktiskt som de äntligen åtminstone delvis har lämnar strategin att "bromsa sig ur en uppförsbacke". Vi får se om det funkar långsiktigt, och det är klart att det inte är perfekt, men nu händer det ju faktiskt saker!
Vad är annars alternativet? Bara att tuta och köra! Kom igen nu Stockholm, förtjäna nu LA och HK linjerna.
 
Awesome..

Jag hoppas det innebär att det blir lättare att få tag på Business-biljetter för poäng till västkusten.
SFO är ju i princip omöjligt.. Men med en destination till så kanske utbudet kan öka något. Och för min del spelar det ingen som helst roll vilken av de två städerna jag flyger till eftersom jag i regel besöker båda när jag är på den sidan av landet.
 
F

FCT

Guest
Intressanta rutter och även fast Asien ses som en stor marknad med miljarder invånare så styrker info inklippet nedan att Nordamerika är riktigt att satsa på.

image.jpg
image.jpg

Källa: Lufthansa Group annual report 2014.
 

chazzie

Medlem
Ang C/Y-diskussionen så är det i alla fall för mig (och säkert några fler) så att ett smart resmönster i Y-klass genererar möjligheter att åka lite C eller F också, men även att hitta bättre kabinklasser till bättre priser tack vare forumet, så Y/C/F für alle!

On topic: Fantastiskt kul med LA direkt från Arlanda, riktigt kul att efter en tid med inget alls från Stockholm och nedlagd linje till Bangkok så får Arlanda två nya Long Haul-destinationer och dessutom ytterligare fler alternativ med ett extra byte! Jag har personligen bara varit i LA/SoCal en gång (på en milage run) och gillade det skarpt, så jag ångrade lite att jag bara var där i 5 dagar, men nu öppnas möjligheter för återbesök.
 

Jollman

Medlem
Har åkt Norwegian direkt till LAX, tyckte det var riktigt fint med direktflyg! Men nu ska man testa på SAS så man bidrar lite till dom och den ökade konkurrensen ;)
 

toer00

Medlem
Off topic: Jag håller inte med. Visserligen pratar vi mycket om C och F här, men vi är även många som rest mer än vi borde i Y. BC handlar mer om medvetet resande och det behöver inte innebära F. Pga saker vi inte själva kan styra handlar det ofta om att göra det bästa av situationen med bivillkor som våra arbetsgivare sätter upp.

On topic: Jag tycker det ska bli mycket intressant att se hur det här går. SAS är aggressiva nu och satsar stort. Jag har ingen som helst känsla för om det kommer att lyckas eller inte, men man kan väl iaf säga att denna strategi är ett trendbrott och med tanke på hur det gått tidigare för SAS så skadar det väl inte att testa...

För tydlighetens skull så vill jag bara tillägga, att min kommentar blev nog lite missförstådd ...?
"Jag menar att tjusningen med BC är att det finns ett forum på nätet, dära' man kan bl.a. läsa/tycka mycket om C/F resande relativ Y.
Om man tar andra resesajter så är det 99 - 100% Y och 1 % C. Här på BC så läggs en stor tonvikt på ÄVEN C/F, det är det JAG tycker är spännande... Sedan är naturligtvis alla inlägg och synpunkter välkomna oavsett vilken kabinklass man väljer... :)
 
Toppen