Senaste nytt

SAS UK business class rea

Jacob

Medlem
Jag vet inte om detta redan nämnts någonstans (hinner ju inte läsa igenom allt på sidan längre ;)) men SAS har även en business class rea från Storbritannien till Skandinavien.

Luxury for less with SAS! - Business class sale

Scandinavian Airlines System (SAS) is offering its UK customers even more reasons to enjoy a trip to Scandinavia this summer with a new Business class sale fare. From today (23 March) until 1 April, passengers will be able to book a Business Class return trip starting at £299 from London Heathrow to Stockholm, Copenhagen, Gothenburg, Oslo and Stavanger.

The Business sale offer is available for booking until 1 April 2012 and for travel between 26 April and 2 September 2012. A Saturday night stay is required; tickets are non refundable. Changes are permitted for a fee.
 

agehall

Medlem
Det där låter ju nästan som en MR. En ToR ARN-LHR ger ju 6k som EBG i business. Flyger man dit billigt, sedan hem och tillbaka och till sist hem igen borde man kunna få rätt bra med poäng. Om man gör detta efter ändringarna av intjäning bör det bli 1200+2400+2400+1200 om man flyger över till UK i M, plus ev EBS/EBG bonus.

Edit: Och Jacob, slackar du!? Det kan väl inte skrivas mer än max 500 inlägg på en dag.. ;)
 

Jacob

Medlem
Det där låter ju nästan som en MR. En ToR ARN-LHR ger ju 6k som EBG i business. Flyger man dit billigt, sedan hem och tillbaka och till sist hem igen borde man kunna få rätt bra med poäng.
Ja eller som Stockholmare skulle man kunna ta en weekend i Göteborg, via London. :)

Fredag:

SK 527 ARN 15:25 LHR 17:00 736
SK 522 LHR 18:45 GOT 21:45 736

Söndag:

SK 515 GOT 16:35 LHR 17:40 73G
SK 1524 LHR 19:05 ARN 22:30 73H
 

rob74

Medlem
Resor går att söka i bägge riktningar via länken Flyg Business - SAS som nämnts i "Business REA-tråden".
2.996 kr för ARN-LHR vv + 3.202 kr för LHR-GOT vv = 6.198 kr totalt och 12k poäng (ink EBG-bonus) före 4 maj hade varit lite frestande om jag inte redan planerat in alla mina resor... :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte kollat biljettreglerna än, men om båda biljetter(Stockholm-London och London-Göteborg) tillåter End-on-End kombination kan man ringa till SAS och boka som en biljett. Ni kan slippa att betala UK APD också.
 

rob74

Medlem
Jag har inte kollat biljettreglerna än, men om båda biljetter(Stockholm-London och London-Göteborg) tillåter End-on-End kombination kan man ringa till SAS och boka som en biljett. Ni kan slippa att betala UK APD också.

ARN-LHR = ZSERTC

CO.COMBINABILITY
DOUBLE OPEN JAWS/CIRCLE TRIPS NOT PERMITTED.
END-ON-END NOT PERMITTED. SIDE TRIPS PERMITTED.
APPLICABLE ADD-ON CONSTRUCTION IS ADDRESSED IN
MISCELLANEOUS PROVISIONS - CATEGORY 23.
OPEN JAWS/ROUND TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OPEN JAWS
-TO FORM ROUND TRIPS WITH SK FARES
>
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER SK IN THIS
RULE AND TARIFF.

LHR-GOT = ZGBRTC och med nästan samma regler.

CO.COMBINABILITY
DOUBLE OPEN JAWS/CIRCLE TRIPS NOT PERMITTED.
END-ON-END NOT PERMITTED. SIDE TRIPS NOT PERMITTED
APPLICABLE ADD-ON CONSTRUCTION IS ADDRESSED IN
MISCELLANEOUS PROVISIONS - CATEGORY 23.
OPEN JAWS/ROUND TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OPEN JAWS
-TO FORM ROUND TRIPS WITH SK FARES
>
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER SK IN THIS
RULE AND TARIFF.
 

Jacob

Medlem
Testade att göra en multisegment bokning på Expedia med ovanstående flyg, tog en helg i maj med tillgänglighet i Z på alla flyg. Funkade inte alls.
 

MarcusC

Medlem
Ja eller som Stockholmare skulle man kunna ta en weekend i Göteborg, via London. :)

Fredag:

SK 527 ARN 15:25 LHR 17:00 736
SK 522 LHR 18:45 GOT 21:45 736

Söndag:

SK 515 GOT 16:35 LHR 17:40 73G
SK 1524 LHR 19:05 ARN 22:30 73H

Denna var smart....;)...blir en weekend i Stockholm för mig via LHR tror jag....får kolla på detta.

Fast gillar inte Saturday regeln...:(
 

henrik l

Medlem
Fast gillar inte Saturday regeln...:(

Den borde väl gå att komma runt om man nu enbart vill köra ett milage run. Boka en t&r från ARN (biljett 1) och en t&r från LHR (biljett 2). Åk ut t ex på onsdag, ut på biljett 1 och hem på tvåan. Nästa onsdag samma sväng, ut på biljett 2 och hem på ettan, då har man varit borta över helgen:) Detta är ju även en strategi man kan köra på BA och om man har guld eller silver käkar man lunch och jobbar i loungen på LHR:cool:
 
Toppen