Senaste nytt

Ljuger Eurobonus när de säger att de inte ser *A awardflighter jag ser på Aeroplan?

Airbusfreak

Medlem
Jag förstår att de helst vill att man bränner poängen inom SAS-familjen, men om jag hittat en ARN - SIN rutt i Business på Aeroplan med TK och SQ på nervägen och TG på uppvägen, borde inte den synas i medlemsservice bokningssystem?
 

agehall

Medlem
Inte nödvändigtvis. Det kan vara olika availability mellan olika bolag, så det är, iaf i teorin, möjligt att du ser något via Aeroplan som inte EB kan se.

Har du kollat i ANA också? Om du ser flighterna hos både Aeroplan och ANA så borde EB kunna se den också.

Det kan även vara så att du pratat med en agent som inte riktigt vet vet vad de pysslar med. Prova att helt enkelt ringa igen.
 

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se Airbusfreak!

Aeroplan har jag inte använt mig mycket av men däremot ANA och platstillgången för bonusresor brukar vara i stort sätt densamma mellan ANA och SAS Eurobonus. Dock kan det finnas undantag men det rör sig om någon procent i så fall.

Men om alla flighter fanns tillgängliga via Aeroplan men inga via Eurobonus låter det konstigt.

Sedan har du helt rätt att SAS helst vill att du ska bränna dina bonuspoäng på SAS eller nära SAS partners. Det blir ju billigast så.
 

Airbusfreak

Medlem
Awardfinder var riktigt smidig! Där ser jag ju faktiskt att det inte fanns C ledigt på alla legs. Intressant att de dyker upp i Aeroplan dock. Jaja, eftersom jag måste åka vissa datum så får det väl bli 5-6' kr för en Finnair Low Economy då, det kommer ju gå hyffsat fort via HEL i alla fall.

Får spara mina poäng till nån annan resa. :(
 

agehall

Medlem
Återigen, alla dessa verktyg ger en bild som är sann för något bonusprogram. Ju fler som visar samma sak, desto större är chansen att det även gäller EB, men det är bara EB som verkligen kan se hur det ser ut deras medlemmar. Prova en annan agent, du kan ha mer tur med denne.
 

rob74

Medlem
I vilket format ska man skriva datumet i Awardfinder? Har provat en mängd varianter nu (med mobilen) och får bara "incorrect value" hela tiden...
 
Toppen