Senaste nytt

Emirates - förstår inte hypen....

Bamsefar

Medlem
Efter att ha flugit Emirates till Seychellerna, fyra flighter totalt eftersom man mellanlandar i Dubai, så förstår jag inte hypen med Emirates. I min värld är Emirates ett av de sämsta bolagen jag någonsin flugit med. Gamla maskiner, 777-300 resp 777-200LR (vad en 200LR gör på en 4.5 timmars sträcka som Dubai - Seychellerna är i sig en fråga), med gammal sliten inredning, folk som springer runt och byter säten kors och tvärs (typ köper 2 business och 2 economy, och sedan "byter" familjen säten varje timme...), allmän oreda, och ja inte direkt vänlig flightcrew. Sena flighter, jag menar Dubai - Stockholm är konstant försenat, så även från Seychellerna (där man till på köpet flyttade fram avgångstiden med 3 timmar och helt sköt sönder vår perfekta planering med middag, sömn med mera - fick hyra hotelrum på Dubai Terminal 3 för att få lite sömn mitt i natten då man kom 01.00 och Sverige kärran skulle gå 08.00 - men gick efter 9).

Antingen missar jag något, eller så är dom bara så dåliga - och dyra. Ibland löjligt dyra.

PS! Dubai Taxfree var för övrigt inget att hänga i garderoben, allt var lika dyrt om inte dyrare än här hemma bland elektroniken jag tittade på - och Rolex klockor skall vi inte tala om, mitt favvo ur var iofs 10% billigare när jag tittar på listpriser, men jag vet att jag får mer än 10% här i Sverige, och "korrekt" garanti och kvitto - så varför ens försöka i Dubai TaxFree.
 

flybob

Medlem
Har missat den allmänna hypen kring Emirates?
Gillade Emirates i C på A380 :) Gamla plan är väl sällan skoj?
 

Moco

Medlem
+1 på det. Dubai Airport är väl för övrigt en av de sämsta flygplatser jag vet på rak arm. Oengagerad personal, och tax freen är ju, precis som du säger, dålig.
 

chazzie

Medlem
Hype vet jag inte, men de erbjuder (förvisso tillsammans med fler bolag nu) fri dryck mm. i ekonomi. Med det sagt har jag bara 4 flighter med dem, och det var 2013, men då var det trevligt och absolut inget fel på Cabin Crew, där är det nog hit and miss precis som på många bolag...

Något märkvärdigt är det väl inte dock, nej =}
 

agehall

Medlem
PS! Dubai Taxfree var för övrigt inget att hänga i garderoben, allt var lika dyrt om inte dyrare än här hemma bland elektroniken jag tittade på - och Rolex klockor skall vi inte tala om, mitt favvo ur var iofs 10% billigare när jag tittar på listpriser, men jag vet att jag får mer än 10% här i Sverige, och "korrekt" garanti och kvitto - så varför ens försöka i Dubai TaxFree.

Dubai var nog billigt för 10-15 år sedan men numera är det knappast billigt vad gäller den här typen av varor. Vad jag förstår kan guld vara billigt om man vet vad man gör, men annars spenderar jag hellre pengarna hemma.
 

pep

Medlem
Taxfree dyrt?? Helt forkert. Hvis man staar af i Dubai koeber man i Arrival Taxfree. Extremt billig, 3 flasker 1 liters whisky under 40 USD (mindst 5 forskellige slags). DWC er meget billigere end DXB. Den billigste taxfree jeg nogensinde har vaeret i.....Man kan i øvrigt koebe alt det sprut man gider slæbe ud. Og i byen Dubai koster det 10 gange saa meget..Jeg måtte bestille en extra taxi bare til mine øl....
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Extremt billig, 3 flasker 1 liters whisky under 40 USD (mindst 5 forskellige slags)

Vad är det för whisky då? Dricker inte whisky själv men jag kan också lätt hitta olika sorters whisky på Tegel till min far som inte är kräsen och få ihop tre olika litersflaskor för 40 USD - och det är inte ens taxfree. Typ enklare Johnny Walker, Famous Grouse.
Ska jag däremot köpa till kräsna kännare handlar det om helt andra summor...
 
  • Gilla
Reactions: pep

pep

Medlem
Det var selvfølgelig de billigere, men dog kendte og originale. Og så fik man en taske-rygsæk med til at slæbe dem i.
 
Som en jämförelse... Norwegian har biljetter till Dubai med avresa under 2016 för 1700 kr t&r just nu. Då får du klämma in dig i en 737-800 i 8 timmar utan mat. Nä, jag tror nog jag flyger Emirates nästa gång också :)
 
Toppen