Senaste nytt

Tips om använda BA companion voucher till USA

Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp med hur jag ska gå tillväga/mina möjligheter boka en Usa resa med british airways companion voucher. Jag är Ba-guld har 105000 avios och vill boka en businessclass resa till USA och se så många ställen som möjligt. Min voucher går ut 9/4 så resa från stockholm någon gång 25/3-9/4 2016. De ställen jag vill åka till är Stopp1 New york och stopp 2 lasvegas. Sedan gärna san fransisco och los angeles om det räcker och kanske washington eller miami.

Var är din destination? USA Las Vegas
När vill/behöver du resa ut? 26/3 - 9/4 2016
När vill/behöver du komma hem? 3-4 veckor efter utresa
Hur länge vill du vara borta? Se ovan
Hur många personer som skall resa? 2
I vilken kabinklass? Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? British airways
Vad är din budget? (per person)
Vad är det viktigaste för dig? Se som mkt som det räcker till
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? New York / gärna Sfo/Las/ och eventuellt washington och miami
 

nissefalk

Medlem
Det går tyvärr inte att boka open jaw med voucher på BA hemsida, jag fick ringa dom för att fixa det, leta först på vilka dagar det finns plats ut och hem på och ring sedan upp BA, vill minnas att jag inte betalde någon extra fee för att boka via telefon eftersom det inte gick att boka online, inte helt säker på detta dock.

Tillgång på flyg till USA varierar från dag till dag så kolla ofta, New York borde vara ganska enkelt att hitta platser till i Business, värre med Las Vegas, San Francisco och Los Angeles, jag har gjort 2 resor med BA senaste året med companion voucher och hittat mest tillgång till Houston, Denver, Dallas och Atlanta förutom New York då.

Notera att det bara går att använda companion på BA flighter, ibland kan man se tillgång på American med det går inte att boka med vouchern.
 
Det går tyvärr inte att boka open jaw med voucher på BA hemsida, jag fick ringa dom för att fixa det, leta först på vilka dagar det finns plats ut och hem på och ring sedan upp BA, vill minnas att jag inte betalde någon extra fee för att boka via telefon eftersom det inte gick att boka online, inte helt säker på detta dock.

Tillgång på flyg till USA varierar från dag till dag så kolla ofta, New York borde vara ganska enkelt att hitta platser till i Business, värre med Las Vegas, San Francisco och Los Angeles, jag har gjort 2 resor med BA senaste året med companion voucher och hittat mest tillgång till Houston, Denver, Dallas och Atlanta förutom New York då.

Notera att det bara går att använda companion på BA flighter, ibland kan man se tillgång på American med det går inte att boka med vouchern.

Vart kan jag söka efter tillgängliga resor hem/ut?
Hur mkt avios krävs för New York? Och det gick boka fler städer när du ringde?
Kan man ha olika resklasser om det inte finns business till sfo/las/lax?
Kostar det extra avios för varje segment inom usa eller kan man ha stopovers?
Går det se hur mkt skatterna kostar, hur mkt fick du betala?
 

JensE

Medlem
Om du vill åka till New York affärsklass över atlanten och ekonomi mellan t.ex Arlanda och London så är det absolut billigaste 113k Avios under non-peak.
Så allt utöver New York på din lista ser ut inte så rimligt ut om du inte vill köpa lite inrikes biljetter.
2-4-1 kan också endast användas på BA metal så detta utesluter inrikes.

Var du söker? BA.com är alldeles utmärkt ställe att söka :)
 

nissefalk

Medlem
Vart kan jag söka efter tillgängliga resor hem/ut?
Hur mkt avios krävs för New York? Och det gick boka fler städer när du ringde?
Kan man ha olika resklasser om det inte finns business till sfo/las/lax?
Kostar det extra avios för varje segment inom usa eller kan man ha stopovers?
Går det se hur mkt skatterna kostar, hur mkt fick du betala?

Man kan bara boka från Sverige till en stad sedan hem från en annan eller naturligtvis samma stad, resor inom USA går inte att boka med companion voucher

Ja man kan boka olika, jag flög First till Houston och Business från Phoenix på en bokning med vouchern

Se ovan bara till och från Sverige med voucher inga stop i USA, de segmenten får bokas separat med Avios eller som i mitt fall betald enkel.

Man kan se skatterna vid bokningen online på BA.com, jag betalade starx under 10,000 SEK för min resa ovan, ser ut att kosta lite mindre nu när jag letat på sistone.

Kolla länkarna som @Homer nämner och jag håller med honom om att om du kan, spara till en F resa, det skiljer inte mycket på skatterna mellan Business och First.
 
Toppen