Senaste nytt

Emirates lanserar Panama, blir världens längsta non-stop flygrutt

Homer

Medlem
  • Gilla
Reactions: FCT
F

FCT

Guest
17 timmar i ekonomi är häftigt! :p

Har gjort 15 timmar och det var faktiskt helt OK... en dagflygning också..:D
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Brandten

Medlem
Längsta economy jag haft var 12h. Inga som helst problem. Käkade, tittade på ett par filmer, sov, mer film, gick runt lite på planet, spel på skärmen, läste lite, landade. Kan inte se att jag skulle ha problem med 18h heller.
 

Voyageur

Medlem
Operational flight distance is 8580 miles, 11 miles longer than QANTAS’ Sydney – Dallas route (8569 miles).
Flying time for EK251 is 17hrs 35mins, EK252 is 15hrs 45mins.
EK251 will be 20-25 minutes longer than existing DELTA’s westbound service from Dubai to Atlanta,
40 minutes longer then DELTA’s Northbound service from Johannesburg to Atlanta

Emirates to Launch Panama City Service from Feb 2016 | Airline Route

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Är denna rutt bokningsbar från Sverige som en biljett?
 

Dr. Miles

Expert
Är denna rutt bokningsbar från Sverige som en biljett?
Inte på Emirates.com just nu.
Om någon duktig resebyrå kan kombinera två Emirates fares, skulle man kunna boka som en biljett. Däremot finns det inte något pris från Stockholm till Panama City med Emirates.

Screenshot20150813_01.png
 

Thornado

Medlem
Synd att Panama inte räknas som Nordamerika. Då hade det kunna bli bra värde för mina Alaska-miles. 100000 miles (enkel väg) för Emirates First Asien-Dubai-Nordamerika.

(Alaskas program är lite speciellt i att man bara kan boka awards till/från Nordamerika (med några undantag) och inte mellan två andra regioner, så det går inte att boka Panama-rutten med högre summa poäng heller.)

Detta bygger ju förstås dessutom på att denna rutt kommer att flygas med F-kabin, vilket jag inte vet om det kommer att vara fallet.
 
F

FCT

Guest
Exakt, det står i länken i första inlägget att det är B777-200LR.
Finns bara en konfig av det planet i nuläget hos Emirates.
 
Toppen