Senaste nytt

Addera väskor mellan flighter

skogis

Medlem
Hej!

Efter att ha nosat i kulisserna ett tag så tänkte jag fråga experterna om lite hjälp.

Skall till Kina för ubytesstudier i september och behöver komma med BA 39 från LHR till PEK på ett specifikt datum. Att köpa biljetten LHR-PEK-LHR-GOT kostar multum (antagligen dels på grund av skatt och avgifter från LHR, samt min inflexibilitet) Genom att boka CPH-LHR-PEK-LHR-GOT kan jag ta ner priset till skäliga nivåer. Tanken är att göra legger CPH-LHR redan i augusti för att "starta" resan och sedan hoppa på från LHR till PEK i september.

Eftersom jag skall på utbytestermin blir det en del väskor, är det något problem att addera dessa senare in i resan?

Resan blir i ekonomi och jag är just nu BAEC blue och kommer vara silver när legget LHR-PEK blir av.

Tack för ett bra forum!
 

agehall

Medlem
Du kan checka in nya väskor inför varje flight.

Värt att notera är att du fortfarande får betala APD om du gör ett långt stop-over i London, så det är nog smartare att inte göra det om du vill komma undan billigt.
 

Tommy

Medlem
Jag har lagt till väskor ganska många ggr vid korta stopp, men tänk på det @agehall skriver stoppet måste vara under 24 timmar för att inte trigga ADP i London
 

skogis

Medlem
Swissbob: jag har 560tp sedan innan, kommer att flyga GOT-LHR-BRU-LHR-DME-LHR under mitt stopover och då få mina BA-flighter och tp.

Tack för infon om APD, visste inte att det var 24 timmar. Har enorm tidsbrist pga av möten så det är nog tyvärr oundvikligt. Får nog starta en tråd i flygbiljetter så kanske det går att hitta en bättre lösning.

Tack för svar på frågan om baggage!
 
Last edited:
Toppen