Senaste nytt

Hjälp med bonusresa till Las Vegas från Stockholm

fredrik996

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Las Vegas
  3. När vill/behöver du resa ut? 13 November 2015
  4. När vill/behöver du komma hem? Åka från Las Vegas 24 November 2015
  5. Hur länge vill du vara borta? Mellan ovanstående datum :)
  6. Hur många personer som skall resa? 1 Vuxen
  7. I vilken kabinklass? Helst First och Business men funkar även med Premium economy, Vill jag åka Eco så köper jag biljetten tror jag.
    • First
    • Business
    • Premium Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance (130.000poäng samt 2-4-1)
  9. Vad är din budget? (per person) Vill använda 2-4-1 på Business eller First till Las Vegas.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Inte för långa byten Max 4-6h per flygplats.
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
    • Vill inte stanna nån stans. Resa dit och hem :)
    • Givetvis om man kan se hur mycket skatter m.m. blir på
    • Har sökt på United men dåligt med tillgång på utresan.
    • Kan man även söka på ANA tror ni och få bättre tillgång?
 

gdaily

Medlem
Kika på flygresor till Los Angeles (och San Fransisco) också, det kan vara enklare att hänga på en entimmes flygning med annat bolag som separat biljett (eller hyra bil, rekommenderar faktiskt att ta en dagstur mellan Los Angeles och Vegas, "intressant" resa (och Stanna i Primms och åk Berg och Dalbanan...
 

fredrik996

Medlem
San Fransisco med Sas vore ju bästa. Men att hitta biljetter business biljetter dit med så kort varsel som 3 månader tror ja inte blir enklaste.
Ska givetvis försöka det.
 
Jag har bara bokat någon enstaka bonusresa men jag tror om du kommer upp i 150k poäng så kan du göra denna flygning vilket helt klart hade vart en upplevelse. :) Någon får rätta mig om jag har fel.
 

Attachments

  • vegas.PNG
    vegas.PNG
    234,2 KB · Visningar: 212

agehall

Medlem
Jag har bara bokat någon enstaka bonusresa men jag tror om du kommer upp i 150k poäng så kan du göra denna flygning vilket helt klart hade vart en upplevelse. :) Någon får rätta mig om jag har fel.

Tekniskt sett har du rätt, men det behövs inte 150k EB-poäng om man har en 2-4-1-voucher. Då räcker det med 75k poäng för att åka T/R till USA i F.

Men vad menar du med bilden du bifogade? Den visar ju resor som betalas med pengar, inte poäng.
 

fredrik996

Medlem
Tanken är väl att hitta F när de närmar sig. Krävs ju en del planering har ja listat ut nu. Typ boka Business och kunna "byta" upp sig 2v före avgång :)
Samma routing m.m. i de stora hela :) Sen har jag för mig att LAX och LAS är svårt och hitta LH F
 
F

FCT

Guest
Med lite fantasi går det att finna resor i C med poäng dina datum. Kolla till tex Detroit, Boston, Toronto, Charlotte, Denver, Dallas, Orlando etc. "Mindre" städer dit trycket kanske inte är lika högt som till LAX/SFO.
Dock blir det mycket lättare om du inte reser ut på en fredag.

Titta dessutom på alternativ så som LOT, Austrian, Swiss, United, Brussels, Turkish, Egypt utöver SAS och Lufthansa.
 
F

FCT

Guest
Tanken är väl att hitta F när de närmar sig. Krävs ju en del planering har ja listat ut nu. Typ boka Business och kunna "byta" upp sig 2v före avgång :)
Samma routing m.m. i de stora hela :) Sen har jag för mig att LAX och LAS är svårt och hitta LH F
LAS är omöjligt att finna Lufthansa F till!
 
Toppen