Senaste nytt

Argentina & Buenos Aires-tråden

Jag ser att flera på forumet, likt jag själv, har resor planerade till Argentina och Buenos Aires. Jag redan varit där 2ggr tidigare i tot 4 månader så kan säkert bidra med tips till er andra. Besökt capital, Mendoza och vinområdet, Bariloche och El Bolson i Patagonien samt Mar del Plata.

Nu söker jag efter ett nice lägenhetshotell/lägenhet i Buenos Aires 26/12-7/1 där jag tänkte fira nyår. Vill ha tillgång till pool, grill och hela alltet så att jag kan bjuda in alla mina polare där nere. Gärna privat. Nån som har bra tips på vart man kan hitta sånna typ av boenden?

Har sökt igenom Rentarlo.com och Hotels.com hitintills.
 

johan_fbg

Medlem
Yes, bra tråd!

Planerar att vara föräldralediga med vår ettåring mellan december - februari i vinter. Har kikat på San Telmo då det verkar vara ett ok område med skapliga priser. Om någon vill ge input på vårt val av område och även om den här lägenheten är rimligt prissatt får ni gärna kommentera!
 

jumbooze

Medlem
Det finns som Johan nämner ett bra bussnätverk, har åkt många långfärdsbussar och det finns många bekvämlighetsnivåer att välja på.
Semi-cama (halvsäng) är hyfsat bekvämt på medeldistans.
Ska man upp till Iguazu så kan man ta bussen men där hade jag nog tagit flyget.

Har kompisar som bor i San Telmo och i Alto Palermo och Recoleta.
Själv så har jag bott mest i San Telmo, några stenkast ifrån 9de Julio och tycker det är bra då man kan lätt promenera till stora delar.
Annars så åker jag runt och hälsar på i Gran Bs As och i provinsen Bs As...
 
Hur tar man sig enklast runt i Argentina utanför Buenos Aires?

San Telmo är trevligt med marknadsgata osv men kolla så att ni inte hamnar för nära den motorväg som går över ena kanten av området...
Yes, bra tråd!

Planerar att vara föräldralediga med vår ettåring mellan december - februari i vinter. Har kikat på San Telmo då det verkar vara ett ok område med skapliga priser. Om någon vill ge input på vårt val av område och även om den här lägenheten är rimligt prissatt får ni gärna kommentera!
Buss! Extremt bra service med mat och allt om man väljer coach cama. Kan jämföras med bra c-klass på flyg inom europa. Sitta med ett glas champagna (lokal variant) på väg ut ur stan...mums! :)

Har åkt buss runt hela landet. Längsta sträckan var Bariloche i bergen till mar del plata på östkusten. Kosta några hundra då år 2011.

Inrikesflyg finns ju men är ganska dyrt i jämförelse. Över Rio del la plata till Montevideo går det ju flera olika båtar, om det är billigare att flyga där ifrån. Montevideo är värt 1-2 dagar, lagom för en weekend.
 
Last edited:
Toppen