Senaste nytt

Reserelaterade vitsar

Gnopps

Medlem
Jag hörde den här på radion häromdagen å tycker den är värd att dela med sig, har skrattat alldeles för mycket åt den. Har du någon bra vits om flyg/hotell/resor så skriv på!

-Vet du vilket land som har de sämsta hotellen?
-Filippinerna, för där ligger man-ila!​
 

Pixel

Medlem
Flygplanet har just startat på väg mot södern. Kaptenen hälsar passagerarna välkomna och önskar en trevlig resa. Men det bär sig inte bättre än att han glömmer att stänga av mikrofonen och efter en stund hör man den ena piloten säga till den andra:
- Du, den där lilla mörka flygvärdinnan ska jag nog ta med mig upp på rummet när vi kommer fram.
Flygvärdinnan, som naturligtvis hörde det hela, rusar genom mittgången för att varsko piloterna om att mikrofonen inte är avstängd. Men i sin iver råkar hon snubbla och faller vid sidan om en äldre dam.
- Lugn fröken lilla, säger denna, han sa ju "när vi kommer fram".


Hört på ett flygplan:
- Det här är kaptenen som talar. Har vi någon läkare ombord?
Några minuter senare.
- Det här är läkaren som talar. Har vi någon kapten ombord?

En gammal dam skulle ut och flyga för första gången i sitt liv och hade med sig sin lilla älskling, taxen Ludde.
– ”Får man ta med sig sin lilla tax på planet”, frågade hon lite oroligt.
– ”Nej tyvärr, det här är en taxfree-flight.”
 

Stefan62

Medlem
Flygplanet har just startat på väg mot södern. Kaptenen hälsar passagerarna välkomna och önskar en trevlig resa. Men det bär sig inte bättre än att han glömmer att stänga av mikrofonen och efter en stund hör man den ena piloten säga till den andra:
- Nu skulle det sitta fint med några öl och ett fruntimmer.
En av flygvärdinnorna rusar genom mittgången för att varsko piloterna om att mikrofonen inte är avstängd.

En äldre herre ropar:

- Glöm inte ölen!
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
En blondin hade felaktigt satt sig i 1:a klass på planet till New York, flygvärdinnan försökte förgäves få henne att flytta.
Flygvärdinnan bad stewarden att säga åt blondinen, men det slutade med samma resultat.
Stewarden och flygvärdinnan bad då kaptenen att säga åt blondinen att flytta sig.

Kaptenen som själv var gift med en blondin förstod genast situationen och gick fram och viskade något i blondinens öra.

Sekunden efter rusar blondinen och sätter sig längst bak i flygplanet.

- Hur gjorde du? Vad sa du till henne? undrar flygvärdinnan och stewarden.
- Jo, jag sa bara att 1:a klass inte ska till New York..
 

ulagun

Medlem
Detta är ingen vits, utan sann historia.
För många år sedan arbetade jag på Scaniar, SAS charterbolag.
Vi hade en kapten med härlig humor.

Ibland hade han med en olivgrön skylt med vit text som han fäste på dörren in till flightdeck med ordet:
Övningskörning
 
Toppen