Senaste nytt

•Söker: Göteborg-Philadelphia med OneWorld

agehall

Medlem
Jag skulle säga omöjligt eftersom det, vad jag vet, inte finns direktflyg till usa från Göteborg... Jag var mer undrande över om jag som sagt var tvungen att klämma in allt innan intjäningsåret går ut.

Du skulle kunna flyga med AirBerlin, Finnair och AA, men det är ganska få som gör den kombinationen och helt utelämnar BA när de flyger via London.
 

Magpie

Medlem
Du läste nog inte mitt inlägg rätt, det stod att du måste ha fyra BA-flighter under intjäningsåret.
Alltså det år du drar in 1500 TP, dvs "nu".

Allt detta bör du kunna se enkelt när du loggar in på ditt BAEC-konto.

Som jag misstänkte då, även om jag svarade annorlunda. Jag kommer alltså inte att hinna kvarhålla ev guldstatus eftersom jag inte hinner göra fyra flygsegment utöver 1500 TP innan året går ut...
Och helt enkelt att läsa sig till eller se detta tycker jag inte att det är på BA.com. Även om jag som sagt misstänkte att så var fallet att det krävs lite mer än att "bara" knåpa ihop poängen som behövs för nästa tier.
 

agehall

Medlem
Alltså, jag tror du missförstår. För att uppnå guld ska du under ditt medlems år ha uppfyllt två kriterier:

*) Intjänat minst 1500TP
*) Flugit minst 4 flighter med BA-prefix

Ordningen på dessa två krav är inte relevant.
 
Som jag misstänkte då, även om jag svarade annorlunda. Jag kommer alltså inte att hinna kvarhålla ev guldstatus eftersom jag inte hinner göra fyra flygsegment utöver 1500 TP innan året går ut...
Och helt enkelt att läsa sig till eller se detta tycker jag inte att det är på BA.com. Även om jag som sagt misstänkte att så var fallet att det krävs lite mer än att "bara" knåpa ihop poängen som behövs för nästa tier.

Jag tror precis som agehall att du missuppfattat det hela. De BA flighter du flyger för att komma upp i 1500 TP räknas in för kravet på 4 BA flighter, så med andra ord kommer du få dessa flighter om du skulle göra två resor till USA och flyga BA när du ska från GOT till LHR för connection och detsamma på vägen tillbaka.
 
Toppen