Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

lars

Medlem
Tack för peppandet, jag har slagit till!

Det är faktiskt min första betalda business någonsin. Flyger Oljelinjen hem från Houston två veckor senare..

Business Class Syndrome nästa :)

Nån som för övrigt vet vad det brukar kosta till EWR från Plus? 150-200 EURO?

Fick min uppgradering bekräftad igår, ARN-EWR från Plus till Business.. Flyger på lördag. Ska bli kul med nya inredningen! betalade 160 euro per person
 

Brandten

Medlem
Någon som vet om jag när jag väljer OT för ARN-OSL-BGO, BGO-ARN, om det blir en upgrade för hela resan eller kan jag välja tex enbart ARN-OSL-BGO delen? Flyger hem med en kollega nämligen så då vill jag inte ha OT då han flyger på eget bokningsnummer.

EDIT: Bokade SAS Plus då det bara skiljer 200kr på hela sträckan ARN-OSL-BGO men låter frågan stå då det kan vara bra att veta till en annan gång.
 
Last edited:

teachme

Medlem
Någon som vet om jag när jag väljer OT för ARN-OSL-BGO, BGO-ARN, om det blir en upgrade för hela resan eller kan jag välja tex enbart ARN-OSL-BGO delen? Flyger hem med en kollega nämligen så då vill jag inte ha OT då han flyger på eget bokningsnummer.

EDIT: Bokade SAS Plus då det bara skiljer 200kr på hela sträckan ARN-OSL-BGO men låter frågan stå då det kan vara bra att veta till en annan gång.

Man ansöker om uppgradering per flight
 

toer00

Medlem
Om man får igenom optiontown till ORD, EWR, SFO så brukar det för det mesta vara en bra deal.
SAS rabatterade business bokas i Z klass och till ORD kostar de ca 25 000 Kr ToR. Men jag vill slå ett slag för en liten annan lösning... ;)
SAS priser fr. ARN direkt till ORD ligger idag på ca 5 600 när det är som billigast, lägger man på optiontown ToR så gör det ca 7 000 Kri tillägg dvs en Business för 12 600 Kr ToR vs. 25 000 Kr ! Men om man är beredd att betala ca 12 600 kr för en C klass ToR (dock så kan optiointown låta bli att gå igenom), kanske man är beredd att satsa lite till...?

För om man i stället väljer att att åka med någon av *A kollegorna LO, LH, LX alt. UA så kommer man med ett byte ner i ca 14 500 (LO) - 15 500 (LH, LX, UA) i deras rabatterade business (P - klass). Då har man har en GARANTERAD business biljett och man har ändå tjänst ca 10 000 kr jmf med SAS. Då det gäller inrikes alt europa så väljer jag alltid att ligga lågt (boka till lägsta pris) och addera en UTO (Upgrade Travel Option), alltid lite bonus med PUS och poäng... :)

Men att att gambla och i värsta fall behöva sitta kvar i Monkey på Long Distance... Njaa den risken tar inte jag... då kör jag heller på P klass med *A kollegorna...?? Men det är upp till var och en... ;)
 

The12B

Ny medlem
OT 1/1

04JUL Sökte om uppgradering GO => Plus SK2586 (Stockholm - Barcelona) för mig och Mrs.
27JUL Mail från OT med bekräftelse 2x EUR 35
 

FFlash

Medlem
Den här tråden har blivit så lång att det är omöjligt att söka svar på min fråga:

Om man signar upp för OT och den går genom, men vill kreditera till * annat än Eurobonus, fungerar det utan problem? Jag har alltså inget FFP inlagt nu på min biljett, och tänker lägga in det först då när jag vet om min OT går genom.
 

johisco

Medlem
Fick besked om upgrade till C från ORD till ARN en dag före avresa.

Btw, någon som har någon teori ang prisfluktuationer över tid? Har kollat en novemberresa tre gånger med några veckors mellanrum och det har varierat med över en tusenlapp TOR upp och ner.
 

drW

Medlem
Är det någon som lyckats uppgradera 6 pers från ekonomi till plus någon gång. Skulle vilja göra ett försök i samband med en familjeresa i höst men det känns dom en högoddsare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen