Senaste nytt

Fast track i Tax-free butiken?

Wendestam

Medlem
Min flickvän droppade den briljanta idén, enligt henne, om att införa "fast track" i tax-freen på ARN T5. Var lite halvsena senast på ARN och då det kryllade av charteravgångar just vid den tidpunkten (tidigt på morgonen) så föddes idén om att införa en "snabbkassa".
Visst vore det en kul idé? :) Antar dock att den blir svår att genomföra...
 

agehall

Medlem
Hahaha...underbar @agehall! Så sant. En fråga dock, är det tillåtet att muttra halvhögt eller är det ohyfsat? Vad är korrekt beteende i den beskrivna situationen?

Be dem fara åt h-vete! Högt och ljudligt.

Om folk inte kan gå i en rak linje utan vinglar över hela gången, gärna med sitt handbagage på två hjul efter sig, så att de tar upp extra mycket plats, så bör de få veta om det.

Jag har inget emot folk som vill handla taxfree, däremot har jag noll förståelse för folk som är ivägen och inte ens bemödar sig att fundera över att de skulle kunna vara det. Vill man handla taxfree, så vikar man snabbt in bland hyllorna och kan där gå i lugn takt och titta på varorna. Men i den stora gången ska man inte vara ivägen.
 

jlarsson

Medlem
Jag tror de flesta vill ha en fasttrack som gör att man slipper springa gatlopp genom horder av idioter som vinglar omkring och stannar vartannat steg utan att se sig om.

Just av denna anledningen avskyr jag CPH som pesten, då det är så många butiker och trånga gångar att det alltid är fullt med fönstershoppare som har baggage/baggagevagnar flera i bredd och stoppar upp alla som behöver ta sig fram :(

Men jag misstänker att jag får leva med det :)
 
Toppen