Senaste nytt

Rejse til Manila - via Stockholm

LarsCph

Medlem
Jeg skal til Manila i Oktober - udrejse 4 Oktober og hjemrejse 21 Oktober.

På udrejsen ser det ud til at flyet CPH-DOH er meget fyldt så jeg kan spare 4.000 kroner ved at flyve via Stockholm hvor turen CPH-STO flyves af SAS. Så det tænker jeg at gøre. Jeg køber rejsen via Qatar Airways web booking og de sælger mig CPH-STO turen på SAS som en del af den samlede rejse.

Er der nogen som ved hvordan det så fungerer? Checker jeg ind som normalt hos Qatar Airways i København - eller er det hos SAS? Og kan de mon så checke baggage ind hele vejen til Manila?
 

LarsCph

Medlem
Nu er rejse om ikke andet booket... CPH-ARN-DOH-MNL - første leg med SAS. Der står "Business Class" i reservationen også for CPH-ARN, men det skal man nok ikke lade sig snyde af :) Jeg har for en god ordens skyld skrevet til Qatar Airways og bedt dem bekræfte hvad der gælder for baggage. Så vidt jeg kan se så er det Qatars regler som gælder da de flyver mig fra ét område til et andet i den zone opdeling IATA har - men vil bare gerne være sikker på at jeg ikke står med en lang næse i Kastrup når jeg vil have 2 stk hand luggage med til Stockholm :)
 

LarsCph

Medlem
Nu har de så svaret

"We would like to inform you that the ticketed baggage allowance for your journey on Qatar Airways from Stockholm to Manila in business class is 40 kg as per your ticket.

In addition to the above allowance, as you are a Silver member, you can avail an additional 10 kg baggage allowance on Qatar Airways from Stockholm to Manila on presenting your membership card at the check-in counter.

Please note that we are unable to accept any single piece of baggage exceeding 32kg as checked-in luggage.

For more information about check in baggage and hand baggage may we request you to kindly visit below link.

Baggage

Further, please note that, we at Privilege Club are not authorized for the revenue booking, confirmation, cancellation, baggage allowance, seat preference, availability of Revenue (Paid) tickets, etc. Hence, we would appreciate if you could contact your local Qatar Airways office for the same."

Tja - mit spørgsmål om håndbaggage er der så ikke svaret på - men jeg må checke eksta 10 kg ind i Stockholm hvornår i alverden det så ellers ville være relevant. Det er i øvrigt lidt irrterende "contact your local Qatar Airways Office" - man kan ikke skrive til den på e-Mail med mindre man er agent og jeg har bare sjældent tålmodighed til at vente på telefonslusen til deres call center.


Så er spørgsmålet om jeg skal regne med at de lader mig slippe om bord med 2 stk. håndbaggage CPH-STO - man må det hvis man flyver videre oversøisk med SAS. Men det gør jeg jo ikke :)

Mindst lige så vigtigt er det i øvrigt om der så i modsætning til når afrejse sker fra CPH serveres champagne ved gaten i STO....
 

LarsCph

Medlem
Ah - nu var der pludselig plads København-Doha-Manila på udrejsen på business saver (I klasse).... Det kostede så change fee, men til gengæld var den samlede billetpris lavere så for 51 dkk ekstra slipper jeg nu for turen via Stockholm....
 
Toppen