Senaste nytt

Resväska med dragkedja

Ozz

Medlem
Många här på forumet använder "riktiga" resväskor men för dem som har mjuka väskor med dragkedjor kanske denna lilla film ge en tankeställare, läskigt och genialt från banditens perspektiv.

The Sun
 

ESSA

Medlem
Om låset även går i ngt på väskan som sitter fast på ett ställe kan de inte stänga väskan efter sig.

Bra video och info!
 

agehall

Medlem
Det där var ju inte direkt någon nyhet imho.

Jag kör med softshell och dragkedja eftersom det är bekvämt och inte väger speciellt mycket. Däremot har jag inga vanföreställningar om att det inte går att komma in i en väska om någon vill. Det spelar ingen som helst roll om det är dragkedja eller inte - de flesta väskor har TSA-lås idag och hur svårt är det att få tag på en nyckel till dessa? Och även om man inte har nyckel så tar det inte mer än någon minut att få upp ett normalt lås om man vet vad man gör.
 
Kör med softshell när jag inte transporterar något av värde. Har alltid ett litet ombyte och nödvändigheter i handbaget ifall man ändå har otur om än det ena. KLM lyckades till och med slarva bort en cabinväska som inte fick plats i kabinen då jag var sen... Den dök upp några dagar senare.

Och en Pelican med riktiga lås när det krävs.
 

Ozz

Medlem
Precis som jag antydde så är BC's medlemmar ofta väl medvetna om denna typ av informationsklipp men finns det nån enda som får sig en tankeställare och videon kan hjälpa till att förhindra en tragedi så är jag nöjd :)
 
Toppen