Senaste nytt

Lägga in bonusnummer på bonusresa

Jag har sökt med ljus och lykta i forumet utan att hitta något aktuellt, men: är det någon som vet hur jag lägger in mitt Eurobonusnummer på en awardresa?
Jag vill kunna använda Smart Pass för säkerhetskontrollerna etc, samt slippa vifta med EBD för att få en gratis Cola under flighten.
Någon som vet om det går att göra online, eller är det incheckningsdisken som gäller?
 

andreas

Medlem
Jag har sökt med ljus och lykta i forumet utan att hitta något aktuellt, men: är det någon som vet hur jag lägger in mitt Eurobonusnummer på en awardresa?
Jag vill kunna använda Smart Pass för säkerhetskontrollerna etc, samt slippa vifta med EBD för att få en gratis Cola under flighten.
Någon som vet om det går att göra online, eller är det incheckningsdisken som gäller?

Har inte fått det att fungera on-line. När jag går till automaten så är första frågan, när jag plockat upp bokningsreferens, om jag vill lägga till EBD 123456789 till resan. Därefter syns EBD på boardingpass. Nackdelen med att köra automat är att det skall göras senast 30 min innan avgång.
 
Ibland går det faktiskt inte att göra. Jag kunde inte ändra mitt frequent flyer number till Eurobonus nyligen när jag flög med Austrian och hade betalt biljetten med Aegean-miles. Det gick dock bra ändå, jag förklarade för inchecknibgsdamen att det borde finnas 2 nummer för varje PNR. Jag fick checka in 2 väskor, fick fast track och lounge-tillgång fastän att det stod Star Alliance Silver (=min status hos Aegean Miles & Bonus) på mitt boarding pass (jag fick dock visa mitt Eurobonus-guldkort).
 

Dr. Miles

Expert
Samma här, har alltid funkat för mig i automaterna.
En fråga så att vi pratar om samma sak.
Kunde ni lägga till ert bonuskortnummer på en SAS flight som är bokad som bonusresor (med SAS EuroBonus poäng)?
Jag har försökt flera gånger med SAS check in automater men jag har inte kunnat att mata in bonuskortnummer en enda gång när jag reste med bonusresabiljetter.
 

johhenrik

Medlem
En fråga så att vi pratar om samma sak.
Kunde ni lägga till ert bonuskortnummer på en SAS flight som är bokad som bonusresor (med SAS EuroBonus poäng)?
Jag har försökt flera gånger med SAS check in automater men jag har inte kunnat att mata in bonuskortnummer en enda gång när jag reste med bonusresabiljetter.
Japp, det är så jag alltid lagt in mitt eb-nummer på eb-resa.

Edit: på Arlanda såklart. Annars gör jag det vid incheckning.
 
Toppen