Senaste nytt

Tips på bra hotell för weekend i Berlin

Fredde

Medlem
Tänkte ta en weekend till Berlin ganska snart med min sambo och tänkte höra om någon har förslag på bra hotell i Berlin. Gärna ett något bättre hotell.

Känns som Berlin är en ganska prisvärd stad när det gäller boende och det finns mycket att välja på.

Jag har inga direkta synpunkter på läge, det är ju lätt att ta sig runt med tunnelbana och tåg.
 

micke

Medlem
Grand Hyatt Berlin är min absoluta favorit, om du har råd. Men nu på sommaren kanske det inte är så fasansfullt dyrt och Berlin som helhet ligger ju ganska lågt när det gäller hotellpriser.

Har faktiskt funderat ett antal gånger på att resa tillbaka till Berlin, inte så mycket för staden som just för hotellet.

Om du har hög status i något annat internationellt program så kanske du kan få en så kallad "Diamond Trial" vilket innebär (tror jag) att du får högsta statusen i 60 dagar och om du bor mer en 12 nätter (tror jag) så får du behälla denna status i ett år.

I så fall ingår uppgradering, lounge och mycket mer vilket är väldigt trevligt på just detta hotell. Minns att frukosten kostade ca 30 Euro eller nåt, vilket gjorde att vi aldrig smakade den ;-)
 

Gnopps

Medlem
Berlin är en av Europas billigaste städer när det gäller bättre hotell, så ni ska definitivt bo fint. Du kan ofta få Hilton för runt $80 på Priceline.com (säg till om du inte vet hur den sidan fungerar).

Jag bodde med tjejen på Regent för ett par år sedan när hotell fortfarande kostade 10000 Eurobonuspoäng inkl en himmelsk frukost, verkligen ett kap.
 
Toppen